1. کاربر مهمان ، ورود شما را به انجمن های علمی و تخصصی گروه های برق و رایانه 220ولت خیر مقدم می گوییم. جهت ارسال پاسخ یا سوال در انجمن ،نیازی به ثبت نام ندارید . اما در صورتی که این سایت مورد توجه و رضایت شما قرار گرفته است ،لطفا با عضویت در سایت ،به جمع ما بپیوندید . لازم به ذکر است عضویت ساده و راحت است و در کمتراز30 ثانیه قابل انجام می باشد .همچنین امکان ثبت نام سریعتر با اکانت اینستاگرام شما فراهم شده است .
    بستن اطلاعیه

آموزشی رزومه چیست و چگونه رزومه شخصی بنویسیم ؟

شروع موضوع توسط MehranChamani ‏13 فوریه 2016 در انجمن رزومه شخصی وآشنایی کاربران با توانایی یکدیگر

  1. MehranChamani

    MehranChamani مدیریت کل سایت عضو کادر مدیریت مدیریت کل انجمن ها مدیریت کل فروشگاه

    ارسال ها:
    618
    تشکرهای دریافتی:
    628
    امتیاز دستاورد:
    93
    تحصیلات:
    مهندسی تکنولوژی الکترونیک
    محل سکونت:
    مشهد / شهر عشـــق
    سلام و عرض ادب
    در این بخش قرار است با اصطلاح ناملموس رزومه آشنا شویم .

    توجه : توضیحات ذکر شده در ذیل از هیچ منبع و سایتی گرفته نشده است و هدف ما برآن است آموزشی از نگاهی کامل و مفهمومی بر آن داشته باشیم .
    توجه : در این بخش هدف ما توضیحات کامل در مورد رزومه شخص حقیقی می باشد و در آموزش آینده ، به توضیح در مورد رزومه حقومی می پردازیم .
    منظور از شخص حقیقی یعنی رزومه شخصی یک نفر و منظور از حقوقی ،رزومه حقوقی شرکت یا یک سازمان است .

    ابتدا با توضیح در مورد مفهموم رزومه ،آموزش را شروع می کنیم .

    رزومه شخصی چیست ؟
    رزومه شخصی فرم اطلاعات فردیست که در آن اطلاعات شخصی و تخصصی فرد قرار می گیرد .

    نوشتن رزومه چه کاربردی دارد ؟
    همانقدر که برای استخدام یا شروع کاری برای شرکت یا سازمان ،مدارکی مانند کارت ملی و شناسنامه مهم است ،داشتن رزومه نیز مهم می باشد .
    در اصل داشتن آن رزومه است که باعث می شود شما از نظر علمی و تخصصی با سایر کارجویان مورد مقایسه قرار گیرید و برد و باخت در آن کاریابی ،وابسته به میزان پربار بودن رزومه شما خواهد بود .

    آیا رزومه را باید از نهاد یا سازمانی دریافت کرد ؟
    خیر ،نوع نگارش رزومه یک امر کاملا دلبخواهی است ،یک رزومه را به هر فرم یا شکلی می توانید طراحی کنید و بنویسید و نیاز به تایید اعتبار از طرف نهاد یا سازمانی نمی باشد .

    در یک رزومه شخصی ،چه توضیحات و بخش هایی قرار می گیرد ؟
    سوال خیلی مهم در این بخش ،همین مساله می باشد .
    در یک رزومه شخصی ،باید بخش های ذیل را قرار داده و تکمیل نمایید :
    • مشخصات کامل شامل ( نام - نام خانوادگی-تاریخ تولد-محل تولد-شهر یا روستای محل زندگی و.... )
    • تصویر و عکس جدید و مناسب از خودتان با سایز معمول 4*3
    • اعلام وضعیت نظام وظیفه
    • اعلام وضعیت تاهل و در صورت متاهل بودن بهتر است تعداد فرزندان را ذکر نمایید .(در گرفتن کار تاثیر فراوانی دارد )
    • ذکر برترین مدارک تحصیلی که موفق به دریافت آن شده اید .( همراه با ذکر نام مدرسه یا دانشگاه و معدل قبولی )
    • ذکر گواهینامه هایی که موفق به دریافت آن شده اید .( به همراه نام گواهینامه و نوع سطح قبولی )
      مانند گواهینامه کارآفرینی از سازمان فنی و حرفه ای کشور ،در سال 94 با کسب نمره 75 و سطح خوب
    • ذکر مهارت و تخصصات کاری ( مانند : تعمیر لوازم صوتی و تصویری ،مسلط به زبان انگلیسی ،مسلط به نرم افزارword و corel و ... )
    • ذکر سوابق کاری ( مانند : ساخت تابلو های روان از سال....تا سال.... ،فروشنده لوازم الکترونیکی از سال... تا سال.... ،در حال حاضر "بیکار یا نوع اشتغال به کار" )
    • سوابق پژوهشی ( مانند : طراحی تا ساخت و ثبت اختراع دستگاه دمنده هیدرولیکی در سال .... سپس فایلی را ضمیمه نمایید که توضیحات مختصر یا کاملی از آن داشته باشد .
    این موارد ،جزو مهم ترین بخش های نگارش یک رزومه شخصی می باشد ، زیادتر کردن موارد به آن شاید جنبه منفی پیدا کند مانند ذکر آدرس محل سکونت !
    مثلا وقتی می بینند محل زندگی شما از محل کاری که قرار است آن را بگیرید بسیار فاصله دارد ،با توجه به رزومه قوی ،احتمال رد شدن شما در آزمون استخدامی را افزایش می دهید .
    پس سعی نمایید در نوشتن یک رزومه شخصی ،بسیار محتاط باشید !
    در مثالی دیگر اگر معدل دیپلم شما 13 و معدل لیسانس شما 17 است ، معدل دیپلم خود را ذکر ننمایید یا اصلا اشاره ای به مدرک دیپلم خود نکنید .

    و نکته های آخر آنکه ، در طراحی صفحه رزومه خود سعی کنید کادری رسمی را انتخاب کنید و از شلختگی و عدم نظم و ترتیب در ذکر موارد فوق بپرهیزید .
    یعنی بخش به بخش و دسته بندی شده و مرتب ،موارد موق را ذکر نمایید .
    از فونت های نامتعارف مانند نستعلیق و فانتزی برای نگارش استفاده نکنید ! پیشنهاد می شود برای تیتر از فونت "titr" و برای توضیحات از فونت "zar"استفاده نمایید .

    موفق و پیروز باشید .






     
    آخرین موضوعات در انجمن :
    بارگذاری...
  2. imenbazar

    imenbazar کاربر عضو کاربر عادی عضو انجمن 220ولت

    ارسال ها:
    1
    تشکرهای دریافتی:
    0
    امتیاز دستاورد:
    3
    ممنون از آموزش مفیدتون.











    _________________________________________________________________________________
    {تبلیغات حذف شد }
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏17 آوریل 2016
  3. علی تحیری

    علی تحیری ***** کاربر علمی و تخصصی عضو انجمن 220ولت

    ارسال ها:
    410
    تشکرهای دریافتی:
    739
    امتیاز دستاورد:
    93
    تحصیلات:
    کارشناس الکترونیک از کشور آمریکا
    محل سکونت:
    تهران تهران پارس
    با سلام :
    این هم مورد از یک رزومه کاری :
    بسمه تعالي

    فرم استخدام

    1- مشخصات فردي :
    نام پدر:
    نام مستعار:
    نام و نام خانوادگی:
    شماره شناسنامه:
    محل تولد:
    تاریخ تولد:
    وضعیت نظام وظیفه:
    پایان خدمت ازتاریخ الی معاف دائم معاف موقت


    تعداد فرزندان:
    وضعیت تاهل: مجرد / متاهل


    تلفن تماس:
    نشانی محل سکونت:
    تلفن محل کار:
    نشانی محل کار فعلی:
    پست الکترونیکی:
    تلفن تماس ضروری:


    2- سوابق تحصيلي :
    معدل
    کشور/ شهر محل تحصیل
    نام واحد آموزشی
    مدت تحصیل
    گرایش
    رشته تحصیلی
    مقطع تحصیلی
    تا
    از
    فوق دیپلم
    لیسانس
    فوق لیسانس
    دکترا
    3- سوابق حرفه ای :

    * لطفا در صورت داشتن سابقه کار، شرح شغل وظایف محوله در هریک از سمت های ذکر شده را در انتهای رزومه مرقوم فرمایید.
    نام سازمان / شرکت
    مدت همکاري
    سمت
    حقوق و مزايا
    علت قطع رابطه
    امکان ارائه گواهی سابقه کار دارید؟
    پاره وقت/ تمام وقت/ مشاوره
    تا
    از
    مجموع به ماه
    سال
    ماه

    4- دوره هاي آموزش زبان خارجي وکامپيوتر:
    نام دوره
    سطح
    محل آموزش
    سال

    میزان ساعات دوره

    امکان ارائه گواهی دوره را دارید؟

    خیر بلی

    5- مهارت درزبان خارجي:
    زبان خارجي
    نوع توانائي ) خواندن ،نوشتن ومکالمه(

    ميزان تسلط

    6- مهارت کامپيوتري:

    نام برنامه
    سطح
    ميزان تسلط

    7- گواهينامه هاي تخصصي– علمي اخذشده:

    نوع مدرك

    محل اخذ

    سال اخذ

    میزان ساعات دوره

    امکان ارائه گواهی دوره را دارید؟

    خیر بلی

    8- به چه صورت تمایل به همکاری دارید؟

    بلند مدت، تمام وقت

    کوتاه مدت، تمام وقت

    پروژه ای

    بلند مدت، پاره وقت

    کوتاه مدت، پاره وقت


    9- پست هاي که مايليد درآن کار کنيد:

    عنوان پست

    کد

    ۱0- زمان پيشنهادي شروع به کار: حداقل روز،حداکثر روزپس از اعلام قبولی در مصاحبه استخدامی

    11- حقوق مورد نظر: ريال ماهانه ناخالص

    اينجانب کليه مندرجات قيد شده در اين پرسشنامه را بطور صحيح تکميل نمودم و چنانچه مواردي خلاف واقع مشاهده گردد، شرکت مجاز است همکاري خود را با اينجانب راسـآ و يکجانبه قطع و بنا به ميل خود در آن تجديد نظر نمايد.

    تکميل اين فرم هيچگونه تعهد استخدامي براي شرکت دیتانت ايجاد نخواهد کرد.

    تاريخ تکميل: امضا:


    شرح شغل کامل و توانایی ها در سمت مربوطه:
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏29 فوریه 2016
    MehranChamani از این پست تشکر کرده است.
بارگذاری...

این بخش را به اشتراک بگذارید :