Template errors

  • Template public:post_macros: Cannot call method isMemberOf on a non-object (NULL) (src/XF/Template/Templater.php:927)
  • Template public:post_macros: Cannot call method isMemberOf on a non-object (NULL) (src/XF/Template/Templater.php:927)
  • Template public:post_macros: Cannot call method isMemberOf on a non-object (NULL) (src/XF/Template/Templater.php:927)
  • Template public:post_macros: Cannot call method isMemberOf on a non-object (NULL) (src/XF/Template/Templater.php:927)
  • Template public:post_macros: Cannot call method isMemberOf on a non-object (NULL) (src/XF/Template/Templater.php:927)
  • کاربر مهمان ،حجم مصرفی اینترت و دانلود شما از این انجمن به صورت نیم بها محاسبه می گرد . در صورتی که این سایت مورد توجه و رضایت شما قرار گرفته است ،لطفا با عضویت در سایت ،به جمع ما بپیوندید .
منتظر افتتاح فروشگاه اینترنتی جدید ما باشید . فروشگاه AZAX به زودی افتتاح خواهد شد .

آموزشی نقشه استفاده از رله برای تقویت شدت روشنایی چراغ های جلوی خودرو.

در مجموع 0 کاربر از این موضوع بازدید داشته است دیدن جزئیات

هم اکنون 0 نفر شامل 0عضو و 0مهمان در حال مشاهده این موضوع است

علی تحیری

عضو افتخاری
کاربر علمی و تخصصی
عضو انجمن 220ولت
کاربر VIP الماس
عضویت
25 February 2016
ارسال ها
647
لایک ها
1,109
محل سکونت
تهران تهران پارس
باسلام:مهندس تومداری که رله باترانزیستور روشن وخاموش میشودبرای گذاشتن دیودهرزه گرد چه نوع دیودی راپیشنهادمیکنید،مشخصات فنیشوبفرماییدکه خریداری کنیم.ممنون
با سلام:
چون در هنگام قطع شدن برق رله، یک ولتاژ معکوس با ده ها برابر ولتاژ اولیه اما با جریان کم بوجود می آید، لذا یک دیود 1N4007 با ولتاژ کار 1000 ولت معکوس با ارزانی قیمت آن مناسب است.
 
آخرین ویرایش:

علی تحیری

عضو افتخاری
کاربر علمی و تخصصی
عضو انجمن 220ولت
کاربر VIP الماس
عضویت
25 February 2016
ارسال ها
647
لایک ها
1,109
محل سکونت
تهران تهران پارس
باسلام:مهندس تومداری که رله باترانزیستور روشن وخاموش میشودبرای گذاشتن دیودهرزه گرد چه نوع دیودی راپیشنهادمیکنید،مشخصات فنیشوبفرماییدکه خریداری کنیم.ممنون
1N4007 چون ولتاژ کارش معکوسش 1000 ولت است. علت ارزانی، فراوانی و حد اکثر ایمنی در ولتاژ قطع کویل رله.
 

مهران چمنی

مدیریت کل سایت
عضو کادر مدیریت
مدیریت کل انجمن ها
مدیریت کل فروشگاه
عضویت
21 October 2015
ارسال ها
868
لایک ها
888
محل سکونت
مشهد / شهر عشـــق
باسلام:مهندس تومداری که رله باترانزیستور روشن وخاموش میشودبرای گذاشتن دیودهرزه گرد چه نوع دیودی راپیشنهادمیکنید،مشخصات فنیشوبفرماییدکه خریداری کنیم.ممنون
سلام
به توضیحات جناب تحیری عزیز هم اضافه کنم که
در واقع هیچ فرقی نمی کند چه دیودی را برای هرزگرد استفاده می کنید .
تنها معیاری که مهم است سرعت دیوده که مناسب هرزگرد باشد .
پس دیود حتما باید از نوع فست باشد .
از فروشنده بخواهید دیود فست به شما بدهد
به عنوان مثال پیشنهاد بنده دیود 4148 است .
 

علی تحیری

عضو افتخاری
کاربر علمی و تخصصی
عضو انجمن 220ولت
کاربر VIP الماس
عضویت
25 February 2016
ارسال ها
647
لایک ها
1,109
محل سکونت
تهران تهران پارس
باسلام:مهندس تومداری که رله باترانزیستور روشن وخاموش میشودبرای گذاشتن دیودهرزه گرد چه نوع دیودی راپیشنهادمیکنید،مشخصات فنیشوبفرماییدکه خریداری کنیم.ممنون
با سلام:
در مداراتی که کویل رله با ترانزیستور یا آی سی روشن می شود و با توجه به این که حداکثر زمان قطع و وصل کنتاکت یک رله 10 بار در ثانیه می باشد و بیش از ده بار مدار کنتاکت ها بخاطر مکانیکی بودنش عملا وصل می شود از هر دیودی که توانی قطع و وصل 10 بار درثانیه اما ولتاژ کار معکوس حدود 400 ولت به بالاتر را داشته باشد می توانید استفاده کنید. دیود 1N4007 تحمل بیش از 1000 بار قطع و وصل در ثانیه و 1000 ولت ولتاژ معکوس را دارد. قیمت تک فروشی حدود 50 تومان.
 

مهران چمنی

مدیریت کل سایت
عضو کادر مدیریت
مدیریت کل انجمن ها
مدیریت کل فروشگاه
عضویت
21 October 2015
ارسال ها
868
لایک ها
888
محل سکونت
مشهد / شهر عشـــق
احسنت جناب مهندس تحیری
این تایپیک شما از نظرتعداد بازدید در رتبه دوم بین تمامی تایپیک های سایت قرار گرفته است.
 

علی تحیری

عضو افتخاری
کاربر علمی و تخصصی
عضو انجمن 220ولت
کاربر VIP الماس
عضویت
25 February 2016
ارسال ها
647
لایک ها
1,109
محل سکونت
تهران تهران پارس
احسنت جناب مهندس تحیری
این تایپیک شما از نظرتعداد بازدید در رتبه دوم بین تمامی تایپیک های سایت قرار گرفته است.
با سلام:
نظرلطف شماست. خوشحالم ازاین که مطالب آموزشی من مورد توجه کاربران و مسئولین محترم این سایت قرار می گیرد.
 

hadi1982

کاربر عضو
عضو انجمن 220ولت
کاربر عادی
عضویت
28 February 2017
ارسال ها
34
لایک ها
4
محل سکونت
استان فارس
با سلام:
نظرلطف شماست. خوشحالم ازاین که مطالب آموزشی من مورد توجه کاربران و مسئولین محترم این سایت قرار می گیرد.
آیا از رله های معمولی که در محافظ ها استفاده میشه برای این کار میشه استفاده کرد ؟
 

hadi1982

کاربر عضو
عضو انجمن 220ولت
کاربر عادی
عضویت
28 February 2017
ارسال ها
34
لایک ها
4
محل سکونت
استان فارس

علی تحیری

عضو افتخاری
کاربر علمی و تخصصی
عضو انجمن 220ولت
کاربر VIP الماس
عضویت
25 February 2016
ارسال ها
647
لایک ها
1,109
محل سکونت
تهران تهران پارس
آیا از رله های معمولی که در محافظ ها استفاده میشه برای این کار میشه استفاده کرد ؟
با سلام:
اگر کنتاکت های رله 10 آمپر یا به بالا تر باشند بله می توانیداستفاده کنید.
 
س

سجاد

کاربر ثبت نام نکرده
مهمان انجمن 220ولت
با سلام :
نقشه استفاده از رله برای تقویت شدت روشنایی چراغ های جلوی خودرو.

مشاهده پیوست 1495
سلام آقا من از مدار چیزی نمی‌فهمم میشه بگید به زبان ساده از کجا شروع کنم و چطور وصل کنم ماشینم پژو ۴۰۵ .این سیمارو چطور پیدا کنم
 

علی تحیری

عضو افتخاری
کاربر علمی و تخصصی
عضو انجمن 220ولت
کاربر VIP الماس
عضویت
25 February 2016
ارسال ها
647
لایک ها
1,109
محل سکونت
تهران تهران پارس
،
سلام آقا من از مدار چیزی نمی‌فهمم میشه بگید به زبان ساده از کجا شروع کنم و چطور وصل کنم ماشینم پژو ۴۰۵ .این سیمارو چطور پیدا کنم
با سلام:
کاربر گرامی نقشه گویای همه چیز می باشد. در صورت نداشتن تجربه کافی بهتر است این کار را به یک باتری ساز محول کنید.
 
م

مسعود

کاربر ثبت نام نکرده
مهمان انجمن 220ولت
با سلام و خسته نباشید . جناب تحیری لطفا به زبان ساده بیان بفرمایید برای استفاده از لامپ صد وات در نور بالای خورو سمند EF7 چه باید کرد که به سیستم برق خودرو لطمه ای وارد نگردد و بهانه به دست نمایندگی ندهیم . در حال حاضر لامپ 55 وات در چراغ جلو قرار داده شده و این نور ضعیف است و شبها با داشتن 60 سال سن برای رانندگی مشکل جدی دارم . با تشکر از شما
 

علی تحیری

عضو افتخاری
کاربر علمی و تخصصی
عضو انجمن 220ولت
کاربر VIP الماس
عضویت
25 February 2016
ارسال ها
647
لایک ها
1,109
محل سکونت
تهران تهران پارس
با سلام و خسته نباشید . جناب تحیری لطفا به زبان ساده بیان بفرمایید برای استفاده از لامپ صد وات در نور بالای خورو سمند EF7 چه باید کرد که به سیستم برق خودرو لطمه ای وارد نگردد و بهانه به دست نمایندگی ندهیم . در حال حاضر لامپ 55 وات در چراغ جلو قرار داده شده و این نور ضعیف است و شبها با داشتن 60 سال سن برای رانندگی مشکل جدی دارم . با تشکر از شما
با سلام:
وقتی که ما از رله برای تقویت روشنایی خودرو ها استفاده می کنیم اصلا به سیم کشی خودرو از داخل اتاق و کلید های مربوطه دست نمی زنیم. فقط آخرین سیم هایی که بعنوان نور بالا و پائین قرار است به سر لامپ ها برود به دو سیم پیچ رله داده می شود یعنی بجای عبور برق 5 آمپری هر لامپ و مجموعا 10 آمپر ما فقط کم تر از 100 میلی آمپر یا 1/10 آمپر از سیم کشی فابریک خودرو استفاده می کنیم که این باعث می شود عمر کلید چراغ های کنترل و دسته راهنما ها تا ده ها برابر طولانی تر می شود. و چون برق اصلی لامپ ها از طریق رله و از نزدیک ترین محل به باتری گرفته می شود، افت ولتاژ در سیم به حد اقل و شدت نور به حد اکثر می رسد.
 
B

baya1

کاربر ثبت نام نکرده
مهمان انجمن 220ولت
با سلام خدمت جنابعالی:
با توجه به این که لامپ های جلوی خودرو ( نور بالا و پائین) بعلت جریان کشی زیاد ( کم ترین جریان مصرفی هر لامپ در نور پائین 45 وات و نور بالا 55 وات فقط در هر طرف) که می شود 110 وات برای نور بالا و 90 وات برای لامپ های دو طرف نورپائین، افت زیادی از میسر کلید، که اکثرا از دسته راهنما یا کلید های اطراف داشبورد عبور و به سر لامپ ها می رود، باعث افت ولتاژ در مسیر سیم ها و ولتاژ کم تر از نامی ولتاژ لامپ ها، سبب روشن شدن لامپ با نور غیر طبیعی کم تر می شود. اما با استفاده از رله در نزدیکی محل باتری و رساندن برق در یک مسیر کوتاه تر از این افت ولتاژ ناخواسته جلوگیری و لامپ های جلو در هنگام رانندگی در شب با نور مناسب تری روسن می شوند. برای وصل کردن مدار، شما با ید سیمی را که مربوط به نور پائین و بالا بوده و از سمت اتاق به سمت چراغ های جلو می رود را قطع و به یکی از سیم پیچ های رله طبق نقشه مدار وصل کنید. بین مسیر برق 12 ولت از سر باتری به این مدار حتما از یک فیوز حداقل 20 آمپری استفاده شود. سوال دیگری بود در خدمتم.
 
B

baya1

کاربر ثبت نام نکرده
مهمان انجمن 220ولت
سلام . میخواستم ببپرسم سیم نوربالا ونورپائین که ازدسته راهنما به سرلامپها میاد چطورمسیرشوپیداکنم ؟ ممنون ازشما
 

علی تحیری

عضو افتخاری
کاربر علمی و تخصصی
عضو انجمن 220ولت
کاربر VIP الماس
عضویت
25 February 2016
ارسال ها
647
لایک ها
1,109
محل سکونت
تهران تهران پارس
سلام . میخواستم ببپرسم سیم نوربالا ونورپائین که ازدسته راهنما به سرلامپها میاد چطورمسیرشوپیداکنم ؟ ممنون ازشما
باسلام:
کاربران مهمان فقط می توانند از مطالب مفید این سایت بازدید کنند اما با توجه به رایگان بودن این سایت برای جواب مطالب علمی چرا ثبت نام نمی کنید.!!! لطفا ثبت نام کنید جواب شما داده خواهد شد. با آرزوی موفقیت برای شما
 
م

معین

کاربر ثبت نام نکرده
مهمان انجمن 220ولت
باسلام وخسته نباشید خدمت استاد . من روی ماشینم دوتا پرژکتور توی سپر نصب کردم و مستقیم سیمش رو به نو پایین وصل کردم ولی سیم ها داغ میشدن قطعش کردم میخوام وصلش کنم باید از رله استفاده کنم لطفا راهنمایی کنید
 

علی تحیری

عضو افتخاری
کاربر علمی و تخصصی
عضو انجمن 220ولت
کاربر VIP الماس
عضویت
25 February 2016
ارسال ها
647
لایک ها
1,109
محل سکونت
تهران تهران پارس
باسلام وخسته نباشید خدمت استاد . من روی ماشینم دوتا پرژکتور توی سپر نصب کردم و مستقیم سیمش رو به نو پایین وصل کردم ولی سیم ها داغ میشدن قطعش کردم میخوام وصلش کنم باید از رله استفاده کنم لطفا راهنمایی کنید
با سلام:
ثبت نام کنید تا جواب شما داده شود. ثبت نام در این سایت رایگان است.
 

persian6boy

کاربر عضو
عضو انجمن 220ولت
کاربر عادی
عضویت
11 August 2018
ارسال ها
57
لایک ها
12
س،واقعاموضوعات تاپیکهای شماکاربردی وبدردبیشترافرادمیخورن،ازاینجهت ممنونم،سوالم اینه خودسیمهایی که ازداخل اتاق به لامپهامیان به باطری وصلندآیادرکناراون بایدسیم ازباطریبگیریم واگه اینطوره به کدام قسمت رله،چون من ازرله چیززیادی نمیدونم وکدوم کویل هست وکدوم روبه باطری بایدوصل کرد،ممنون
با سلام:
وقتی که ما از رله برای تقویت روشنایی خودرو ها استفاده می کنیم اصلا به سیم کشی خودرو از داخل اتاق و کلید های مربوطه دست نمی زنیم. فقط آخرین سیم هایی که بعنوان نور بالا و پائین قرار است به سر لامپ ها برود به دو سیم پیچ رله داده می شود یعنی بجای عبور برق 5 آمپری هر لامپ و مجموعا 10 آمپر ما فقط کم تر از 100 میلی آمپر یا 1/10 آمپر از سیم کشی فابریک خودرو استفاده می کنیم که این باعث می شود عمر کلید چراغ های کنترل و دسته راهنما ها تا ده ها برابر طولانی تر می شود. و چون برق اصلی لامپ ها از طریق رله و از نزدیک ترین محل به باتری گرفته می شود، افت ولتاژ در سیم به حد اقل و شدت نور به حد اکثر می رسد.