• کاربر مهمان ،حجم مصرفی اینترت و دانلود شما از این انجمن به صورت نیم بها محاسبه می گرد . در صورتی که این سایت مورد توجه و رضایت شما قرار گرفته است ،لطفا با عضویت در سایت ،به جمع ما بپیوندید .
منتظر افتتاح فروشگاه اینترنتی جدید ما باشید . فروشگاه AZAX به زودی افتتاح خواهد شد .

نقشه مدارشارژر اتوماتیک 12 ولت برای خودرو

در مجموع 0 کاربر از این موضوع بازدید داشته است دیدن جزئیات

هم اکنون 1 نفر شامل 0عضو و 1مهمان در حال مشاهده این موضوع است

علی تحیری

عضو افتخاری
کاربر علمی و تخصصی
عضو انجمن 220ولت
کاربر VIP الماس
عضویت
25 February 2016
ارسال ها
647
لایک ها
1,109
محل سکونت
تهران تهران پارس
با سلام :
این هم یک نقشه شارژر اتوماتیک 12 ولت برای باتری خودروی شما.

12 v auto charger.PNG
 
آخرین ویرایش:

مهران چمنی

مدیریت کل سایت
عضو کادر مدیریت
مدیریت کل انجمن ها
مدیریت کل فروشگاه
عضویت
21 October 2015
ارسال ها
868
لایک ها
888
محل سکونت
مشهد / شهر عشـــق
به ! عالیه این !
برای مدارات اینورتر و ups عالیه
فقط میشه بفرمایید که مداری که طراحی کردین چند آمپر در ساعت قدرت شارژدهی دارد ؟
مثلا یک باتری 70آمپری چقدر طول می کشد تا کامل شارژ شود
 

علی تحیری

عضو افتخاری
کاربر علمی و تخصصی
عضو انجمن 220ولت
کاربر VIP الماس
عضویت
25 February 2016
ارسال ها
647
لایک ها
1,109
محل سکونت
تهران تهران پارس
با سلام :
این یک باتری شارژر اتوماتیک12 ولت 4 آمپر، می باشد. و اگر بخواهیم یک باتری کاملا تخلیه 70 آمپر ساعتی را فول شارژ کنیم 17.5 ساعت طول می کشد. (17.5 = 4 ÷ 70)
که در اینجا:
17.5 = زمان شارژ کامل یک باتری 70 آمپر ساعت
4 = جریان دهی شارژر اتوماتیک 12 ولت
70 = ظرفیت آمپر ساعت باتری مورد نظر
 

مهران چمنی

مدیریت کل سایت
عضو کادر مدیریت
مدیریت کل انجمن ها
مدیریت کل فروشگاه
عضویت
21 October 2015
ارسال ها
868
لایک ها
888
محل سکونت
مشهد / شهر عشـــق
آهااا خیلی هم عالی
ولی یک سوال هم دارم
در شماتیکی که زحمتش رو کشیدی... t1 رو نوشتی که ترانس 14ولتی با سر وسط هست که 4آمپری هست.
خوب مدار تلفات حرارتی و جریان خودش ندارد ؟
منظورم اینه بهتر نیست ترانس رو حدود 7آمپر در نظر بگیریم تا نه روش فشار بیاد و نه افت جریانی در خروجی داشته باشیم ؟
 

علی تحیری

عضو افتخاری
کاربر علمی و تخصصی
عضو انجمن 220ولت
کاربر VIP الماس
عضویت
25 February 2016
ارسال ها
647
لایک ها
1,109
محل سکونت
تهران تهران پارس
با سلام :
برای طراحی شارژ یک باتری 12 ولت 70 آمپر ساعت، جریان شارژ باید 1/10 ظرفیت آمپر ساعت باتری باشد، یعنی 7 آمپر تا باتری حداکثر عمر و کارایی خود را داشته باشد. اما استفاده از شارژر با جریان کم تر باتری را دیر تر شارژ می کند، اما شارژ کند تر سبب افزایش بیش تر عمر باتری می شود.
اگر نوع هسته ترانس با جنس مرغوب باشد، هیچ مشکلی پیش نمی آید اما اگر جنس هسته از آهن E و I نامرغوب باشد اگر جریان را 3 برابر هم بگیریم باز هم کم است.
1- وقتی که یک ترانس جفت 14 ولت 4 آمپر توسط یک پل دیود یک سو می شود، ولتاژ خروپی کمی کم تر از 14 ولت می شود ( حدود 13.5 ولت PULSATIN D.C ) اما وقتی که این ولتاژ 13.5 به باتری خودرو وصل می شود، باتری خودرو ماننده یک خازن صد ها فادادی عمل کرده و این ولتاژ را به پیک افزایش داده و آن توان تلفاتی ترانس را جبران می کند به همین خاطر در خروجی دینام خودرو ها با آمپر 80 الی 90 آمپر، حتی یک خازن یک میکرو فارادی هم قرار نمی دهند.!!!
 

مهران چمنی

مدیریت کل سایت
عضو کادر مدیریت
مدیریت کل انجمن ها
مدیریت کل فروشگاه
عضویت
21 October 2015
ارسال ها
868
لایک ها
888
محل سکونت
مشهد / شهر عشـــق
با سلام :
برای طراحی شارژ یک باتری 12 ولت 70 آمپر ساعت، جریان شارژ باید 1/10 ظرفیت آمپر ساعت باتری باشد، یعنی 7 آمپر تا باتری حداکثر عمر و کارایی خود را داشته باشد. اما استفاده از شارژر با جریان کم تر باتری را دیر تر شارژ می کند، اما شارژ کند تر سبب افزایش بیش تر عمر باتری می شود.
اگر نوع هسته ترانس با جنس مرغوب باشد، هیچ مشکلی پیش نمی آید اما اگر جنس هسته از آهن E و I نامرغوب باشد اگر جریان را 3 برابر هم بگیریم باز هم کم است.
1- وقتی که یک ترانس جفت 14 ولت 4 آمپر توسط یک پل دیود یک سو می شود، ولتاژ خروپی کمی کم تر از 14 ولت می شود ( حدود 13.5 ولت PULSATIN D.C ) اما وقتی که این ولتاژ 13.5 به باتری خودرو وصل می شود، باتری خودرو ماننده یک خازن صد ها فادادی عمل کرده و این ولتاژ را به پیک افزایش داده و آن توان تلفاتی ترانس را جبران می کند به همین خاطر در خروجی دینام خودرو ها با آمپر 80 الی 90 آمپر، حتی یک خازن یک میکرو فارادی هم قرار نمی دهند.!!!
در مورد ولتاژ 13.5 ....
خیلی اطلاعات مفیدی بود.
من فکر میکردم ولتاژ دینام همیشه باید 1.5ولت بیشتر از باتری باشه تا جریان از سمت دینام به سمت باتری شارش کند.
ولی درست میفرمایید.... حق با شماست . از این دید به قضیه نگاه نکرده بود.
خیلی عالی
مرسی
 

علی تحیری

عضو افتخاری
کاربر علمی و تخصصی
عضو انجمن 220ولت
کاربر VIP الماس
عضویت
25 February 2016
ارسال ها
647
لایک ها
1,109
محل سکونت
تهران تهران پارس
با سلام :
البته ولتاژ خروجی آلترناتور های خودرو(دینام) 14 ولت می باشد. ولتاژ بیش از 15 ولت در 2 سر قطب های باتری سبب سوختن ای سی یو یا کامپیوتر در خودرو های انژکتوری می شود. ( عدم متصل کردن باتری به باتری با ولتاژ بالاتر، برای زود تر روشن شدن خودرو)
 

onnima

کاربر عضو
عضو انجمن 220ولت
کاربر عادی
عضویت
16 January 2017
ارسال ها
15
لایک ها
5
باسلام،مهندس شماتیک مدار موجودنیست عکسش حذف شده،اگه امکانش هست شماتیک راآپلودبفرمایید.ممنون
 

علی تحیری

عضو افتخاری
کاربر علمی و تخصصی
عضو انجمن 220ولت
کاربر VIP الماس
عضویت
25 February 2016
ارسال ها
647
لایک ها
1,109
محل سکونت
تهران تهران پارس
باسلام،مهندس شماتیک مدار موجودنیست عکسش حذف شده،اگه امکانش هست شماتیک راآپلودبفرمایید.ممنون
با سلام:
بعلت آپلود نکردن این فایل در آپلود سنتر این سایت، در گذشته تصویر قابل رویت نبود، اما بخاطر ماندگاری تصویر در طولانی مدت، از دیگر کاربران عزیز خواهشمندم، فقط در این آپلود سنتر این سایت، تصاویر را ذخیره نمایند.
 

pedram032

کاربر عضو
عضو انجمن 220ولت
کاربر عادی
عضویت
24 April 2017
ارسال ها
2
لایک ها
0
این هم یک نقشه شارژر اتوماتیک 12 ولت برای باتری خودروی شما.
سلام و خسته نباشید، من یک ترانس 16 ولت تک سر دارم، میشه در این مدار از اون ترانس استفاده کرد؟
با تشکر
 

pedram032

کاربر عضو
عضو انجمن 220ولت
کاربر عادی
عضویت
24 April 2017
ارسال ها
2
لایک ها
0
البته یک آداپتور 12 ولت 3 آمپر dc هم دارم، جناب تحریری عزیر ممنون میشم منو راهنمایی بفرمایید.
 

علی تحیری

عضو افتخاری
کاربر علمی و تخصصی
عضو انجمن 220ولت
کاربر VIP الماس
عضویت
25 February 2016
ارسال ها
647
لایک ها
1,109
محل سکونت
تهران تهران پارس
سلام و خسته نباشید، من یک ترانس 16 ولت تک سر دارم، میشه در این مدار از اون ترانس استفاده کرد؟
با تشکر
با سلام:
خیر ولتاژ 16 ولت برای این کار زیاد است
 

علی تحیری

عضو افتخاری
کاربر علمی و تخصصی
عضو انجمن 220ولت
کاربر VIP الماس
عضویت
25 February 2016
ارسال ها
647
لایک ها
1,109
محل سکونت
تهران تهران پارس
البته یک آداپتور 12 ولت 3 آمپر dc هم دارم، جناب تحریری عزیر ممنون میشم منو راهنمایی بفرمایید.
با سلام :
اگر آداپتور شما از نوع ترانسدار 12 ولت باشد بله بصورت غیراتوماتیک می توانید باتری را پر کنید. اما با آداپتور 12 ولت سویچینگ خیر
 

علی تحیری

عضو افتخاری
کاربر علمی و تخصصی
عضو انجمن 220ولت
کاربر VIP الماس
عضویت
25 February 2016
ارسال ها
647
لایک ها
1,109
محل سکونت
تهران تهران پارس