• کاربر مهمان ،حجم مصرفی اینترت و دانلود شما از این انجمن به صورت نیم بها محاسبه می گرد . در صورتی که این سایت مورد توجه و رضایت شما قرار گرفته است ،لطفا با عضویت در سایت ،به جمع ما بپیوندید .
منتظر افتتاح فروشگاه اینترنتی جدید ما باشید . فروشگاه AZAX به زودی افتتاح خواهد شد .

سوال زمان مناسب برای ایجاد لایه محافظ بر روی فیبر

در مجموع 0 کاربر از این موضوع بازدید داشته است دیدن جزئیات

هم اکنون 1 نفر شامل 0عضو و 1مهمان در حال مشاهده این موضوع است

اسمیت

کاربر فعال
کاربر فعال
عضو انجمن 220ولت
عضویت
8 April 2016
ارسال ها
51
لایک ها
55
با سلام
من یه فیبر دارم که اماده ست و سوراخ کاری هم انجام شده ولی هنوز لایه محافظ یا سولدر انجام نشده
و میخوام سولدرش کنم .. ؟ ولی به شک افتادم که ایا با سولدر کردن سوراخ ها کیپ نمیشن ؟
بهترین زمان سولدر کردن قبل از سوراخ کاریه ؟
سولدرش کنم مشکلی پیش نمیاد ؟
(سوادر با لامینت مخصوص سولدر قراره انجام بشه )
 
آخرین ویرایش:

مهران چمنی

مدیریت کل سایت
عضو کادر مدیریت
مدیریت کل انجمن ها
مدیریت کل فروشگاه
عضویت
21 October 2015
ارسال ها
864
لایک ها
853
محل سکونت
مشهد / شهر عشـــق
سلام
بله متاسفانه کار درستی نیست که بعد از سوراخ کاری این کار رو انجام بدین
دو مشکل پیش خواهد آمد
1- سوراخ ها پر می شوند
2-رنگ به روی فیبر منتقل می شود
3-قسمت مونتاژ کاری عایق می شود .

یک راه حل این هست :
  • با چسب کاغذی ( نواری یا پهن نباشد ) روی فیبر را کامل چست بزنید تا مواد از سوراخ ها عبور نکند
  • سولدر را بزنید .
  • قسمتی که سولدر زدین را به سمت زمین قرار دهید و روی فیبر به سمت سقف باشد .
  • چسب را بردارید .
  • با فشار باد مثل سشوار ،روی سوراخ هارا بگیرید تا رنگ از آنها خارج شود .
  • بخش هایی که باید مونتاژ شود ولی سولدر خورده است را با گوش پاک کن پاک نمایید .
  • ادامه مراحل سولدر را انجام دهید .

نمیدونم حالا متوجه منظور من شدین یا خیر
ولی اگر بازهم سوالی بود ،بفرمایید
 

اسمیت

کاربر فعال
کاربر فعال
عضو انجمن 220ولت
عضویت
8 April 2016
ارسال ها
51
لایک ها
55
از رنگ معمولی استفاده نمیکنم
لامینت مخصوص سولدر که در نهایت قسمت های پد شستشو میشه
ولی سوراخ ها نگران کننده ست

و میتونه سوراخ ها رو با لامینت شستشو داده شد پر کنه که مطمئنا میکنه
ولی میشه با سوزن بازشون کرد که کیفیت سوراخ ها به احتمال کم و تنگ یا کیپ میشوند
 
آخرین ویرایش:

اسمیت

کاربر فعال
کاربر فعال
عضو انجمن 220ولت
عضویت
8 April 2016
ارسال ها
51
لایک ها
55
متاسفانه متالیزه ست
فکری بسرم زده
اینکه خودم پیش دستی کنم و سوراخ ها رو پر کنم
مثلا با گریس
که البته اینم نمیشه
سطح کار باید تمیز باشه
بنظرم باید دست بدامن همون سوزن بشم
 

اسمیت

کاربر فعال
کاربر فعال
عضو انجمن 220ولت
عضویت
8 April 2016
ارسال ها
51
لایک ها
55
اولین بردی که میزنم و تجربه کافی ندارم
خیلی بردمو دوس دارم ..

اگه سوراخش کیپ بشه یا بی ریخت بشه خیلی حالم میگیره
 
آخرین ویرایش:

مهران چمنی

مدیریت کل سایت
عضو کادر مدیریت
مدیریت کل انجمن ها
مدیریت کل فروشگاه
عضویت
21 October 2015
ارسال ها
864
لایک ها
853
محل سکونت
مشهد / شهر عشـــق
روش لامینت بزن با سوراخ های پر ،
یعنی فقط پین ها باشن
بعد سیلک بزن
آخرشم بنداز تو ماده ظهور تا سیلک پاک بشه
این چاپ لامینت را تستی زده بودم...اما لاین هاش هم هست...شما بدون لاین بزن
DSC00710.JPG

البته نمیدونم سیلک روی لامینت میمونه یا نمیمونه ،باید تست کنی

راه دوم اینه چسب کاغذی بزنی رو سوراخ ها از زیر فیبر
بعد که سیلک زدی...چسب کاغذی رو بکنی
قبلا اینکارو کردم ...عکشو پیدا نمیکنم
 

اسمیت

کاربر فعال
کاربر فعال
عضو انجمن 220ولت
عضویت
8 April 2016
ارسال ها
51
لایک ها
55
با تشکر
خب این لامینت چاپ که شما ازش استفاده کردین که شدنی هست
اره متوجه هستم .. ولی شما قبل سوراخ کاری این کارو کردید
 
آخرین ویرایش:

اسمیت

کاربر فعال
کاربر فعال
عضو انجمن 220ولت
عضویت
8 April 2016
ارسال ها
51
لایک ها
55
یه مشکل دیگه که هست فیبر دو رویه ست و باید هم زمان هر دو طرف لاینت سولدر بخوره
لامینت سولدر کمیی متفاوت از این لامینت های ابی رنگه
ولی سیستم کارشون شبیه هم و فقط جای پد ها نباید نور بخوره
من زیاد با سیلک اشنایی ندارم
 

مهران چمنی

مدیریت کل سایت
عضو کادر مدیریت
مدیریت کل انجمن ها
مدیریت کل فروشگاه
عضویت
21 October 2015
ارسال ها
864
لایک ها
853
محل سکونت
مشهد / شهر عشـــق
پس لامینت بذارید کنار.
فقط از چسب کاغذی استفاده کنید
ابتدا روی شیشه چسب را بزنید
سپس با کاتر به اندازه های کوچک ببرید
بعد از آن تیکه ها را بر روی پین های سوراخ شده قرار دهید
متالیزه انجام دهید
پس از خشک شدن ،چسب ها را جدا کنید

این روش قبلا انجام دادم و امکان پذیر است .
 

اسمیت

کاربر فعال
کاربر فعال
عضو انجمن 220ولت
عضویت
8 April 2016
ارسال ها
51
لایک ها
55
اره
اگه مجبور بشم ناچارم از همن روش چسب استفاده کنم و بی خیال لامینت بشم
ولی چه خیال های که براش نداشتم .. اصلا حواسم به سوراخ ها نبود
اینجاست عملی کار کردن با تیئوری فرق میکنه
 

مهران چمنی

مدیریت کل سایت
عضو کادر مدیریت
مدیریت کل انجمن ها
مدیریت کل فروشگاه
عضویت
21 October 2015
ارسال ها
864
لایک ها
853
محل سکونت
مشهد / شهر عشـــق
تصویر pcb رو هم قبل از سولدر و بعد از سولدر و مونتاژ برای دوستان بزارید
یا توضیحات و تصاویر مراحل رو هم بزارید مثل یک تایپیک آموزشی که این کار خیلی هم خاص و کاربردی است
موفق باشید
 

اسمیت

کاربر فعال
کاربر فعال
عضو انجمن 220ولت
عضویت
8 April 2016
ارسال ها
51
لایک ها
55
من تمریناتی برای لامینت کاری تو همین چند روزه داشتم .. مثل همین عکسی که شما گذاشتید
ولی چون تجربه زیادی نداشتم و توی مقادیر و میزان صیحیح نور دهی و مقدار دقیق پودر ظهور و دیگر تجربیات کافی رو نداشتم .. خودم این کارو انجام ندادم
از اونجای که این برد برام مهم دادم بیرون
اینجاست که این مشکل بوجود اومده
باشه حتما عکس تهیه میکنم
ولی هنوز در حدی نیستم که اموزش بدم .. هنوز در تمرین تکرار بسر میبرم
 
آخرین ویرایش:

TO . A

کاربر عضو
عضو انجمن 220ولت
کاربر عادی
عضویت
15 January 2016
ارسال ها
14
لایک ها
9
سلام
بهتر نبود برای چاپ PCB از روش اتو استفاده کنی ؟
خیلی خیلی راحتره ...
تمیز هم در میاد
 

اسمیت

کاربر فعال
کاربر فعال
عضو انجمن 220ولت
عضویت
8 April 2016
ارسال ها
51
لایک ها
55
سلام
از لامینت برای چاپ و تهیه برد استفاده نکردم و برای این کار از شرکت های مربوطه استفاده کردم
یعنی برد کامل رو بغیر از سولدر ماسک اماده دریافت کردم
 
آخرین ویرایش:

اسمیت

کاربر فعال
کاربر فعال
عضو انجمن 220ولت
عضویت
8 April 2016
ارسال ها
51
لایک ها
55
لامینت هم دقت خوبی داره ولی تجربیات زیادی میخواد و هزینه خاص خودشو داره
مشکل من الان ایجاد لایه محافظ
 

TO . A

کاربر عضو
عضو انجمن 220ولت
کاربر عادی
عضویت
15 January 2016
ارسال ها
14
لایک ها
9
خب چرا سفارش سولدر ندادی ؟؟؟
 

TO . A

کاربر عضو
عضو انجمن 220ولت
کاربر عادی
عضویت
15 January 2016
ارسال ها
14
لایک ها
9
خب مدارتو بساز و از اسپری کیلر استفاده کن( اشتباه نکنم نجاری ازش استفاده میکنن برای براق شدن سطح چوب) بپاش روی مدارت یا از لاک سیم پیچی یه مقدار تهیه کن با قلمو بکش پشت پی سی بی ...
 

اسمیت

کاربر فعال
کاربر فعال
عضو انجمن 220ولت
عضویت
8 April 2016
ارسال ها
51
لایک ها
55
اشنایی دارم با این روش ها
ولی این برد برام مهم و میخوام حالت تجاری داشته باشه
سفارش سولدر ندادم چون خودم خواستم لایه محافظ بزنم ولی حواسم به سوراخ ها نبود