1. کاربر مهمان ، ورود شما را به انجمن های علمی و تخصصی گروه های برق و رایانه 220ولت خیر مقدم می گوییم. جهت ارسال پاسخ یا سوال در انجمن ،نیازی به ثبت نام ندارید . اما در صورتی که این سایت مورد توجه و رضایت شما قرار گرفته است ،لطفا با عضویت در سایت ،به جمع ما بپیوندید . لازم به ذکر است عضویت ساده و راحت است و در کمتراز30 ثانیه قابل انجام می باشد .همچنین امکان ثبت نام سریعتر با اکانت اینستاگرام شما فراهم شده است .
    بستن اطلاعیه

آموزشی مدار های "های ولتاژ"

شروع موضوع توسط Alireza.pr ‏30 جولای 2016 در انجمن مدارات آنالوگ

?

با این تایپک موافق هستید؟

  1. بله

    83.3%
  2. نه

    16.7%
  1. Alireza.pr

    Alireza.pr کاربر VIP طلایی کاربر عادی عضو انجمن 220ولت کاربر VIP طلایی

    ارسال ها:
    18
    تشکرهای دریافتی:
    40
    امتیاز دستاورد:
    13
    با سلام خدمت دوستان عزیز
    در این تایپک قرار است مدار های های ولتاژ ( ولتاژ بالا ) را که می توانند کاربرد های متعددی داشته باشند به همراه آموزش ساخت و نحوه کارکرد قرار دهم .
    های ولتاژ می تواند کاربرد های زیاد داشته باشد مانند جمله :
    تولید گاز ازن
    تغذیه برخی وسایل مانند کویل تسلا
    شبیه سازی رعد و برق
    سرگرمی (این یکی خطرناک است! )
    و هزار و یک کاربرد دیگر
    در ضمن هدف این تایپک به هیچ وجه ساخت شوکر نیست و مداراتی که معرفی می شوند نمی توانند و نباید به جای شوکر استفاده شوند اما اگر این مدارات را به مسئولیت خودتان ساختید حواستان به خودتان و دیگران باشد.
    همچنین تک تک کلماتی که در این تایپک می بینید را خودم تایپ کرده ام پس لطفا اگر می خواهید کپی کنید با ذکر منبع باشد.
    چند پست بعدی را لطفا چیزی ننویسید تا مطالب را بتوانم در آن قرار دهم
     
    آخرین ویرایش: ‏6 آگوست 2016
    محمدعلی و MehranChamani از این پست تشکر کرده اند.
    بارگذاری...
  2. Alireza.pr

    Alireza.pr کاربر VIP طلایی کاربر عادی عضو انجمن 220ولت کاربر VIP طلایی

    ارسال ها:
    18
    تشکرهای دریافتی:
    40
    امتیاز دستاورد:
    13
    هشدار هایی درباره های ولتاژ

    های ولتاژ اصلا شوخی ندارد و اگر جریان آن زیاد باشد ممکن است شما را بکشد.
    این نکته را به خاطر داشته باشید که الکتریسیته همیشه کوتاه ترین و کم مقاومت ترین مسیر را برای عبور انتخاب می کند.
    قوس ایجاد شده می تواند سوختگی به وجود آورد.


    اما "های ولتاژ" با همه خطراتش زیبایی خاص خودش را دارد !
    معنی این جمله را دوستان عاشق های ولتاژ به خوبی می فهمند
     
    آخرین ویرایش: ‏30 جولای 2016
    محمدعلی و MehranChamani از این پست تشکر کرده اند.
  3. Alireza.pr

    Alireza.pr کاربر VIP طلایی کاربر عادی عضو انجمن 220ولت کاربر VIP طلایی

    ارسال ها:
    18
    تشکرهای دریافتی:
    40
    امتیاز دستاورد:
    13
    چند عکس برای این که گرم بشوید !
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    فیلم های ولتاژ خودم با کویل ماشین فاصله پراب های خروجی 5 سانتی متر = 50 کیلو ولت ، جریان = 10 میلی آمپر ، فرکانس = 67 هرتز توان خروجی 500 وات واقعی

    عکسی از های ولتاژ با ترانس فلای بک تلویزیون رنگی با مدار zvs توان 700 وات
    [​IMG]
     
    محمدعلی، MohammadReza245539 و MehranChamani از این ارسال تشکر کرده اند.
  4. Alireza.pr

    Alireza.pr کاربر VIP طلایی کاربر عادی عضو انجمن 220ولت کاربر VIP طلایی

    ارسال ها:
    18
    تشکرهای دریافتی:
    40
    امتیاز دستاورد:
    13
    با سلام خدمت دوستان عزیز
    ----------------------------------------------------
    بخش اول آموزش ها
    ما برای ایجاد ولتاژ بالا نیاز به مدار یا قطعه ای داریم که ولتاژ را برای ما افزایش دهد .
    مانند : چند برابر کننده ولتاژ ، مبدل بوست ، ترانسفورمر و .....
    اما مهم ترین آنها ترانس ترانسفورمر می باشد .
    زیرا می تواند توان بالایی داشته باشد و همچنین ولتاژ را برای ما هزاران برابر کند .
    ترانسفورمر ها با توان ها و فرکانس های کاری متفاوتی ساخته می شوند
    در این تایپک ما از 3 نوع ترانسفورمر استفاده می کنیم
    1 ترانس های ولتاژ تلویزیون
    2 کویل ماشین
    3 ترانسفورمر های دست ساز
    و همچنین از مدار های مختلفی برای راه اندازی آنها استفاده می کنیم
    ولی به نظر من قدرتمند ترین مدار ZVS است
    -----------------------------------------------------------------------------------------------
    ترانس های ولتاژ تلویزیون یک ترانس با فرکانس کاری بالا در حدود 20 کیلو هرتز است که این ترانس در تلویزیون های قدیمی برای تامین ولتاژ مورد نیاز صفحه نمایش استفاده می شود .
    این ترانس را تعمیراتی های تلویزیون دارند .
    [​IMG]
    و اما کویل ماشین: کویل ماشین یک ترانس با فرکانس کاری زیر 100 هرتز است
    که نمیتوان آن را مانند ترانس های معمولی به کار گرفت چون در این ترانس هسته یک میله آهنی است و اگر به آن 12 ولت ac بدهید کم کم گرم شده و منفجر می شود .
    در عوض باید به آن یک موج مربعی با دیوتی سایکل 70 درصد بدهید تا قدرت خود را به شما نشان دهد
    نکته مهم دیگر در این ترانس فرکانس رزونانس(تشدید) کویل ماشین است که برای هر مدل کویل فرق میکند
    در این فرکانس کویل به حداکثر قدرت خود می رسد و خروجی آن بسیار قدرتمند می شود.
    [​IMG]
    ادامه در پست بعد
     
    آخرین ویرایش: ‏31 جولای 2016
    dani، محمدعلی، سیدمحمدرضا هاشمی آزاد و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  5. سیدمحمدرضا هاشمی آزاد

    سیدمحمدرضا هاشمی آزاد مدیریت تبلیغات سایت عضو کادر مدیریت مدیریت تبلیغات سایت متصدی کانال انجمن در آپارات کاربر VIP الماس

    ارسال ها:
    341
    تشکرهای دریافتی:
    224
    امتیاز دستاورد:
    43
    تحصیلات:
    کلاس دهم
    محل سکونت:
    شیراز شهر راز
    سلام آقای علیرضا واقعا مطالب مفیدی بود بی صبرانه منتظر ادامه مطلب هستیم
     
    Alireza.pr از این پست تشکر کرده است.
  6. Alireza.pr

    Alireza.pr کاربر VIP طلایی کاربر عادی عضو انجمن 220ولت کاربر VIP طلایی

    ارسال ها:
    18
    تشکرهای دریافتی:
    40
    امتیاز دستاورد:
    13
    دوستان عزیز بابت وقفه ای که در اموزش ها ایجاد شد معذرت میخواهم ، مدتی بود که دسترسی به اینترنت نداشتم .

    ابتدا روش کار کویل ماشن را توضیح میدهم
    کویل ماشین یک ترانسفورمر است البته باچند تفاوت : اول اینکه کویل ماشین را به هیچ وجه نمیتوان مثل ترانسفورمر های معمولی زیر جریان ac به کار بست زیرا هسته آنها یک میله از جنس آهن اس و دوم اینکه منفی اولیه آن به منفی ثانویه وصل شده است.
    کویل ماشین را مانند یک فنر در نظر بگیرید اگر شما فنر را بفشارید ( آن را شارژ کنید ) و آن را به آرامی رها کنید ( آن را دشارژ کنید ) مانند این است که به آن ولتاژ ac به کویل بدهید . اما اگر فنر را بفشارید و ناگهان آن را رها کنید می بینید که فنر با نیروی خیلی زیادی رها می شود .
    این امر در مورد کویل هم صادق است اگر ولتاژ ac به اولیه آن بدهید ولتاژ کمی در ثانویه ایجاد می شود ولی اگر یک ولتاژ قطع و وصل شونده به آن بدهید .
    هنگامی به آن ولتاژ میدهید در واقع آن را شارژ می کنید هنگامی که آن را قطع میکنید یعنی جریان عبوری از آن را به صفر می رسانید و همچنین مقاومت سویچ را هم به بی نهايت می رسانید کویل دوست دارد که جریان را ثابت نگه دارد در نتیجه ولتاژ معکوسی را در پایانه هایش ایجاد می کند اما باز هم مقاومت سویچ بی نهایت است کویل باز هم ولتاژش را بالا تر میبرد را بتواند انرژی خود را تخلیه کند اما باز مقاومت سویچ بالاست این روند آنقدر ادامه دارد که کویل بتواند انرژی خود را تخلیه کند تا بلاخره جرقه در ثانویه زده می شود و کویل انرژی اش را تخلیه می کند

    همچنین اگر یک خازن با ظرفیت مناسب را موازی با سویچ قرار دهیم جرقه طولانی تر می شود و همچنین عمر سویچ بیشتر می شود
    [​IMG]
     
    محمدعلی، MohammadReza245539 و MehranChamani از این ارسال تشکر کرده اند.
  7. Alireza.pr

    Alireza.pr کاربر VIP طلایی کاربر عادی عضو انجمن 220ولت کاربر VIP طلایی

    ارسال ها:
    18
    تشکرهای دریافتی:
    40
    امتیاز دستاورد:
    13
    سلام دوستان خدمت شما هستیم با ادامه آموزش ها
    در پست قبل توضیحاتی درباره کویل ماشین و نحوه کارش دادیم
    در این پست به معرفی مدار طراحی شده توسط خودم می پردازیم که در عمل جواب خودش را داده است و %100 عملی است .
    این مدار همچنین قابل انعطاف و پیشرفت است و دوستان می توانند مدار را قدرتمند تر سازند مثلا با تعویض ترانزیستور ها با ترانزیستور های قوی تر.
    [​IMG]

    نحوه کار اینگونه می باشد که دو ترانزیستور Q1 و Q2 منفی کویل را قطع و وصل می کنند
    خازن C1 به عنوان اسنابر عمل کرده و همچنین طول قوس خروجی را هم بیشتر می کند
    به دلیل اینکه اکثر سیگنال ژنراتور ها جریان خروجی پایینی دارند معمولا نمیتوانند دو ترانزیستور قدرت را راه اندازی کنند ، این ترانزیستور ها برای راه اندازی در حالت اشباع نیاز به جریانی در حدود 75 میلی آمپر دارند .
    جمع جریان مورد نیاز بیس دو ترانزیستور 150 میلی آمپر می شود
    برای تامین این جریان ما از ترانزیستور Q3 استفاده می کنیم.
    مقاومت R1 حتما باید باشد در غیر این صورت به ترانزیستور ها آسیب خواهد رسید
    مقاومت R5 به عنوان مقاومت پایین کش عمل می کند یعنی جریان نشتی Q3 را در خودش تلف می کند
    مقاومت R2 مقاومت بیس Q3 است
    مقاومت R4 را حتما به کار ببرید در غیر این صورت مدار شما آنقدر حساس می شود که با لمس ورودی ترانزیستور ها روشن می شوند و همچنین نویز زیادی در مدار به وجود می آید.

    C1 بهتر است که باشد این خازن پیک ولتاژی که هنگام خاموشی ترانزیستور ها به وجود می آید را در خود ذخیره می کند و با کویل شروع به نوسان سازی می کند
    این خازن باید 400 ولتی بدون پلاریته 200 نانو فاراد باشد .
    حتما از خود می پرسید این خارن را از کجا تهیه کنم؟
    نگران نباشید این خازن با نام " خازن دلکو " در دلکوی ماشین های کاربراتوری وجود دارد .
    این خازن به اشتباه در میان برخی از تعمیر کاران " فیوز دلکو "گفته می شود .
    کافی است به یک تعمیر کار مراجعه کنید و از آنجا این خازن را تهیه کنید سعی کنید مقدار این در حدود 200 نانو فاراد باشد.

    در تصاویر زیرشکل موج دو سر کویل هنگامی که خازن وجود دارد و هنگامی که وجود ندارد به خوبی مشخص است

    بدون خازن
    [​IMG]
    پالس بزرگ ایجاد شده را می بینید که می تواند به ترانزیستور ها آسیب برساند و همچنین از نظر زمانی کوتاه است.


    با خازن
    [​IMG]
    می بینید که شکل موج تقریبا سینوسی شده و از نظر زمانی خیلی طولانی تر .
    اولیه کویل به عنوان یک سلف عمل کرده و خازن با آن یک مدار اسیلاتور را تشکیل می دهد.
    و این شکل موج سینوسی خوش فرم ! را درست می کند.

    ادامه دارد
     
    آخرین ویرایش: ‏6 آگوست 2016
    محمدعلی و MehranChamani از این پست تشکر کرده اند.
  8. Alireza.pr

    Alireza.pr کاربر VIP طلایی کاربر عادی عضو انجمن 220ولت کاربر VIP طلایی

    ارسال ها:
    18
    تشکرهای دریافتی:
    40
    امتیاز دستاورد:
    13
    دوستان فردا عکس هایی از قوس ایجاد شده در این پست قرار می دهم
     
    MehranChamani از این پست تشکر کرده است.
  9. Alireza.pr

    Alireza.pr کاربر VIP طلایی کاربر عادی عضو انجمن 220ولت کاربر VIP طلایی

    ارسال ها:
    18
    تشکرهای دریافتی:
    40
    امتیاز دستاورد:
    13
    با سلام خدمت دوستان عزیز
    در این پست می خواهم کویل تسلا را به شما معرفی کنم

    کویل تسلا یک ترانسفورمر رزونانسی فرکانس بالا بدون هسته است .
    که در سال 1891 توسط نیکولا تسلا اختراع و ساخته شد .
    کویل تسلا در حالت رزونانس کار می کند .
    رزونانس یعنی تمایل سیستم به نوسان با بیشترین ولتاژ در فرکانس‌هایی خاص که به آنها فرکانس رزونانس می گویند.

    کویل تسلا از دو بخش تشکیل شده
    1 سیم پیچ اولیه
    2 سیم پیچ ثانویه
    teslacoil-1.

    در سیم پیچ اولیه به دلیل گذر جریان با فرکانس بالا با اثر پوسته ای مواجه هستیم که تلفات را زیاد می کند به همین دلیل سیم پیچ اولیه از چند دور سیم بسیار ضخیم ساخته می شود تا تلفات کاهش یابد.
    سیم پیچ اولیه چندین نوع دارد
    1 تخت
    2 مخروطی
    3 مخروطی بر عکس
    4 قائم
    که هر نوع کاربرد خاص خود را دارد ولی من برای شروع قائم را پیشنهاد می کنم

    سیم پیچ ثانویه از یک سیم نازک با تعداد دور بسیار زیاد تشکیل شده است.
    که به صورت قائم قرار دارد.

    ساخت یک تسلا کویل سه مرحله دارد
    1 محاسبات که بسیار مهم و تاثیر گذارند.
    2 ساخت تسلا کویل
    3 بهبود دادن و تیونینگ تسلا کویل برای بازده بیشتر
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    مرحله 1
    محاسبات :
    قبل از اینکه نرم افزاری برای طراحی این کار طراحی شود به اجبار باید محاسبات سخت و طاقت فرسای آن را دستی انجام می دادیم !
    اما حالا به لطف نرم افزار های نه چندان ساده!
    این کار خیلی راحت تر شده
    به نظرم بهترین نرم افزار برای این کار javatc است
    این نرم افزار به صورت آنلاین کار را انجام می دهد و شما نیازی به دانلود آن ندارید
    کافی است به آدرس زیر مراجعه کنید
    http://www.classictesla.com/java/javatc/javatc.html
    محیط این نرم افزار کمی پیچیده است اما محاسباتش نقص ندارد
    . javatc.JPG
    javatc2.JPG
    javatc3.JPG
    javatc4.JPG
    javatc5.JPG


    البته نرم افزار tesla map از این نرم افزار ساده تر است و می توانید محاسبات را با آن انجام دهید.
     
    آخرین ویرایش: ‏26 آگوست 2016
    محمدعلی، MehranChamani و MohammadReza245539 از این ارسال تشکر کرده اند.
  10. Alireza.pr

    Alireza.pr کاربر VIP طلایی کاربر عادی عضو انجمن 220ولت کاربر VIP طلایی

    ارسال ها:
    18
    تشکرهای دریافتی:
    40
    امتیاز دستاورد:
    13
    خب دوستان بابت وقفه ایجاد شده در آموزش ها معذرت می خواهم.
    بنده برای اینکه کار با نرم افزار کمی سخت است و هر کسی حوصله انجام محاسبات را با این نرم افزار ندارد ، تصمیم گرفتم یک فایل برای شما قرار دهم .
    به آدرس http://www.classictesla.com/java/javatc/javatc.zip بروید و نسخه آفلاین این نرم افزار را دانلود کنید.
    بعد از اینکه فایل را دانلود کردید
    javatcdl.JPG
    آن را از حالت zip خارج کنید
    javatcext.
    پوشه ایجاد شده با نام javatc را باز کنید
    javatcopen.JPG
    ----------------------------------------------------------------------------------------
    فایل زیر را دانلود کنید
    http://220volt.ir/forum/attachments/1191/?temp_hash=8b666fa6fe99593a048c185c569bf6
    آن را از حالت zip خارج کنید
    و فایل ایجاد شده را در پوشه script کپی کنید و اگر پیغامی مبنی بر جایگزینی فایل ها دریافت کردید آن را تایید کنید
    سپس به پوشه قبلی بر گردید و فایل javatc.html را باز کنید
    می بینید که نرم افزار اجرا شد حالا گزینه load sample coil را بزنید و می بینید که کادر ها به طور خودکار پر می شوند.
    javatcload.JPG
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    این اطلاعات مربوط به کویل کوچکی است که خودم طراحی کرده ام تمامی قطعات آن به سادگی تهیه می شود و برای شروع بسیار مناسب است البته نسخه های بزرگ تر هم طراحی کرده ام ولی آنها اصلا برای شروع مناسب نیستند.

    ادامه دارد
     
    MehranChamani از این پست تشکر کرده است.
  11. Alireza.pr

    Alireza.pr کاربر VIP طلایی کاربر عادی عضو انجمن 220ولت کاربر VIP طلایی

    ارسال ها:
    18
    تشکرهای دریافتی:
    40
    امتیاز دستاورد:
    13
    با سلام خدمت دوستان گرامی
    از وقفه ایجاد شده بسیار معذرت می خواهم ولی در عوض با مطالب بسیار اموزنده ای برگشته ام .
    همان طور که می دانید خروجی ولتاژ بالای کویل ماشین متناوب بوده و نمیتواند برای کاربرد هایی که برق مستقیم مورد نیاز است ، استفاده شود .
    برای مثال شارژ کردن خازن های ولتاژ بالا و همچنین دیودی هم وجود ندارد که بتواند این ولتاژ ها را تحمل کند یا اگر هم وجود دارد بسیار گران خواهد بود .
    استفاده از کویل ماشین محدودیت هایی هم دارد برای مثال کویل های معمولی در بهترین زیر حالت 200 وات توان خروجی دارند .

    راه حل ما استفاده از ترانس فلای بک می باشد که در تلویزیون های قدیمی که لامپ تصویر داشتند استفاده می شد .
    برای تهیه آن سری به تعمیر گاه تلویزیون های قدیمی بزنید.
    این ترانس حداکثر 15 هزار تومن قیمت دارد (دسته دوم).
    همچنین هنگام حمل آن توجه داشته باشد که از دستتان رها نشود زیرا هسته فریت آن بسیار شکننده است با کوچکترین ضربه ای خرد می شود.
    -------------------------------
    ترانس فلای بک
    20161130_114258.
    حال نوبت به شناسایی پایه ها می رسد .
    1-شناسایی پایه های اولیه : سیم پیچ اولیه معمولا دو پایه فاصله دار بوده که از بقیه قطر بیشتری دارند .
    20161130_114338.
    این پایه مقاومتی در حدود 1 اهم دارد
    اگر باز هم موفق به شناسایی آن نشدید . نگران نباشد راه دیگری هم وجود دارد پیدا کردن دیتاشیت!
    که البته برای ترانس های بی نام و نشان به کار نمی آید .
    ابتدا مدل فلای بک خود را در گوگل جستجو کنید و دیتاشیت آن را پیدا کنید.
    برای مثال من مدل ترانس خودم را که FOK14A001 بود در گوگل جستجو کردم و دیتاشیت آن را پیدا کردم. این ترانس ساخت شرکت سامسونگ است.
    data.
    و همچنین ما برای تغذیه این ترانس از (150 ولت) استفاده می کنیم .
    بنابراین این مدار بسیار خطرناک بوده و سازنده آن باید فردی آشنا با الکترونیک باشد .
    البته راه دیگری هم وجود دارد که بعدا به آن می پردازیم.
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    این ترانس با فرکانس کاری بالای 20 کیلو هرتز است .
    مدار زیر که به تازگی طراحی کرده ام برای این کار بسیار مناسب می باشد .
    flyback driver.
    قلب این مدار آیسی tl949 است که آیسی بسیار ارزان ساده و درعین حال بسیار قدرتمندی است.
    این آیسی دارای دو نوع خروجی است .
    یکی برای مدارات پوش پول و دیگری برای فلای بک.
    پایه 13 نوع خروجی را مشخص می کند.
    اگر پایه 13 به زمین وصل شود دو خروجی آن با 0 درجه اختلاف فاز خروجی می دهند و دیوتی سایکل تا 100 درصد می تواند زیاد شود. اگر به vref (پایه 14) وصل شود دو خروجی آن اختلاف فاز 180 درجه ای خواهند داشت و همچنین دیوتی سایکل از 50 درصد بیشتر نخواهد شد.
    دیوتی سایکل را پتانسیومتر تعیین می کند .
    فرکانس مدار را مقدار خازن موجود بر روی پایه 5(ct) مشخص می کند.
     
    آخرین ویرایش: ‏30 دسامبر 2016
    MehranChamani، MohammadReza245539 و محمدعلی از این ارسال تشکر کرده اند.
  12. Alireza.pr

    Alireza.pr کاربر VIP طلایی کاربر عادی عضو انجمن 220ولت کاربر VIP طلایی

    ارسال ها:
    18
    تشکرهای دریافتی:
    40
    امتیاز دستاورد:
    13
    سلام دوستان اگر مشکلی در مراحل ساخت دارید لطفا مطرح کنید
     
    آخرین ویرایش: ‏30 دسامبر 2016
    MohammadReza245539 از این پست تشکر کرده است.
  13. محسن739

    محسن739 کاربر ثبت نام نکرده مهمان انجمن 220ولت

    سلام آقای علیرضا اسکندری میتونم ادرس ایمیل تو داشته باشم ؟
    mohsen739@yahoo.com
     
  14. asadof

    asadof کاربر عضو کاربر عادی عضو انجمن 220ولت

    ارسال ها:
    1
    تشکرهای دریافتی:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    سلام
    در مورد رزبالانس اصلا توضیح ندادید چطوری اولیه ترانس رو نوسان بدیم
     
  15. Alireza.pr

    Alireza.pr کاربر VIP طلایی کاربر عادی عضو انجمن 220ولت کاربر VIP طلایی

    ارسال ها:
    18
    تشکرهای دریافتی:
    40
    امتیاز دستاورد:
    13
    با سلام
    منظورتان را متوجه نشدم
    مطالب ادامه دارند هنوز خیلی از مطالب باقی مانده که در اولین فرصت توضیح می دهم
     
  16. سیدمحمدرضا هاشمی آزاد

    سیدمحمدرضا هاشمی آزاد مدیریت تبلیغات سایت عضو کادر مدیریت مدیریت تبلیغات سایت متصدی کانال انجمن در آپارات کاربر VIP الماس

    ارسال ها:
    341
    تشکرهای دریافتی:
    224
    امتیاز دستاورد:
    43
    تحصیلات:
    کلاس دهم
    محل سکونت:
    شیراز شهر راز
    فکر کنم منظور دوستمان رزونانس یا مدار تشدید است که برای کویل ماشین به کار میرود مدار رزونانس مداری است که پدیده تشدید ولتاژ در اون رخ میده و سوسپتانس اون صفر میشه به طور خلاصه بخوام بگم این مدارات ولتاژ رو از سلف و خازن عبور میدن و میتونن یه ولتاژ چند ولتی رو به چندصد ولت تبدیل کنن که باز هم مدارات رزونانس انواع مختلفی دارن که اگر وقت شد در تایپیکی جداگانه توضیح میدم
     
    Alireza.pr از این پست تشکر کرده است.
  17. Alireza.pr

    Alireza.pr کاربر VIP طلایی کاربر عادی عضو انجمن 220ولت کاربر VIP طلایی

    ارسال ها:
    18
    تشکرهای دریافتی:
    40
    امتیاز دستاورد:
    13
    بله شاید منظور دوست عزیز این باشه که کویل ماشین رو رزبالانس کنیم
    این کار فقط در صورتی امکان پذیر است که شما صبر و حوصله فراوان داشته باشید و بتوانید به صدا و شدت نور آرک خروجی توجه کنید که در چه فرکانسی خروجی قدرتمند تری دارد
    به طوری که در یکی از کویل هایی که به تازگی امتحان کرده ام فرکانس تشدید 2 کیلو هرتز بود!!!!
    صدای قوس 2 کیلو هرتزی بسیار اعصاب سوز هست :aiwan_light_dash2:به صورت صدای جیغ
    البته نا گفته نماند که ولتاژ ورودی بالا بود (خیلی بالا):aiwan_light_biggrin:
    بنده اصلا برای کار های قوی کویل جرقه زنی را پیشنهاد نمیکنم
    برای کار های حرفه ای مانند تغذیه کویل تسلا فقط مدارات سوییچینگ با فرکانس بالا:aiwan_light_declare:
    مدارات رزونانس انواع مختفلی دارند از رزونانس سری تا رزونانس موازی .
    اگر واقعا به مدارات رزونانسی علاقه دارید می توانید از zvs یا سوییچینگ ولتاژ صفر شروع کنید



    در کل قرار هست تا چند روز آینده مدار zvs را به دوستان عزیز معرفی کنم به همراه شماتیک و نحوه مونتاژ
     
    morteza20 و سیدمحمدرضا هاشمی آزاد از این پست تشکر کرده اند.
  18. morteza20

    morteza20 کاربر عضو کاربر عادی عضو انجمن 220ولت

    ارسال ها:
    1
    تشکرهای دریافتی:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
     
بارگذاری...
لیست موضوعات مشابه - مدار های های
  1. MehranChamani
    پاسخ ها:
    43
    نمایش ها:
    3,020
  2. MehranChamani
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    247
  3. MehranChamani
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    930
  4. hadi1982
    پاسخ ها:
    8
    نمایش ها:
    173
  5. علی تحیری
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    82

این بخش را به اشتراک بگذارید :