• کاربر مهمان ،حجم مصرفی اینترت و دانلود شما از این انجمن به صورت نیم بها محاسبه می گردد. جهت ارسال پاسخ یا سوال در انجمن ،نیازی به ثبت نام ندارید . در صورتی که این سایت مورد توجه و رضایت شما قرار گرفته است ،لطفا با عضویت در سایت ،به جمع ما بپیوندید .
منتظر افتتاح فروشگاه اینترنتی جدید ما باشید . فروشگاه AZAX به زودی افتتاح خواهد شد .

آموزشی نقشه استفاده از رله برای تقویت شدت روشنایی چراغ های جلوی خودرو.

در مجموع 0 کاربر از این موضوع بازدید داشته است دیدن جزئیات

هم اکنون 1 نفر شامل 0عضو و 1مهمان در حال مشاهده این موضوع است

علی تحیری

عضو افتخاری
کاربر علمی و تخصصی
عضو انجمن 220ولت
کاربر VIP الماس
عضویت
25 February 2016
ارسال ها
605
لایک ها
1,025
محل سکونت
تهران تهران پارس
با سلام :
نقشه استفاده از رله برای تقویت شدت روشنایی چراغ های جلوی خودرو.

LIGHT BEAM.PNG
 

پیوست ها

آخرین ویرایش:

مهران چمنی

مدیریت کل سایت
عضو کادر مدیریت
مدیریت کل انجمن ها
مدیریت کل فروشگاه
عضویت
21 October 2015
ارسال ها
841
لایک ها
804
محل سکونت
مشهد / شهر عشـــق
سلام علی جان
مرسی بابت مداری که نقششو گذاشتی.
فقط امکانش هست بیشتر توضیح بدی؟
منظورم اینه که چرا تقویت لامپ های جلوی ماشین ؟!
 

علی تحیری

عضو افتخاری
کاربر علمی و تخصصی
عضو انجمن 220ولت
کاربر VIP الماس
عضویت
25 February 2016
ارسال ها
605
لایک ها
1,025
محل سکونت
تهران تهران پارس
سلام علی جان
مرسی بابت مداری که نقششو گذاشتی.
فقط امکانش هست بیشتر توضیح بدی؟
منظورم اینه که چرا تقویت لامپ های جلوی ماشین ؟!
با سلام خدمت جنابعالی:
با توجه به این که لامپ های جلوی خودرو ( نور بالا و پائین) بعلت جریان کشی زیاد ( کم ترین جریان مصرفی هر لامپ در نور پائین 45 وات و نور بالا 55 وات فقط در هر طرف) که می شود 110 وات برای نور بالا و 90 وات برای لامپ های دو طرف نورپائین، افت زیادی از میسر کلید، که اکثرا از دسته راهنما یا کلید های اطراف داشبورد عبور و به سر لامپ ها می رود، باعث افت ولتاژ در مسیر سیم ها و ولتاژ کم تر از نامی ولتاژ لامپ ها، سبب روشن شدن لامپ با نور غیر طبیعی کم تر می شود. اما با استفاده از رله در نزدیکی محل باتری و رساندن برق در یک مسیر کوتاه تر از این افت ولتاژ ناخواسته جلوگیری و لامپ های جلو در هنگام رانندگی در شب با نور مناسب تری روسن می شوند. برای وصل کردن مدار، شما با ید سیمی را که مربوط به نور پائین و بالا بوده و از سمت اتاق به سمت چراغ های جلو می رود را قطع و به یکی از سیم پیچ های رله طبق نقشه مدار وصل کنید. بین مسیر برق 12 ولت از سر باتری به این مدار حتما از یک فیوز حداقل 20 آمپری استفاده شود. سوال دیگری بود در خدمتم.
 

مهران چمنی

مدیریت کل سایت
عضو کادر مدیریت
مدیریت کل انجمن ها
مدیریت کل فروشگاه
عضویت
21 October 2015
ارسال ها
841
لایک ها
804
محل سکونت
مشهد / شهر عشـــق
آفرین...
خیلی فکر جالب و عالی بود...
نه واقعا این مدار کاربردی و عالیست
البته برای ماشین هایی که سیستم برق کامپیوتری ندارند .
فقط یک سوال دیگه
تصویر رله یا مدل رله خاصی مد نظرتون هست که به ما معرفی کنید ؟
 

سیدمحمدرضا هاشمی آزاد

مدیر ارشد انجمن ها
عضو کادر مدیریت
مدیریت تبلیغات سایت
متصدی کانال انجمن در آپارات
کاربر VIP الماس
عضویت
19 November 2015
ارسال ها
535
لایک ها
327
محل سکونت
شیراز شهر راز
ممنون آقای تحیری از مطلب خوبتون فقط چرا فیوز 20 آمپر مگه مدار چقد جریان میکشه؟
 

علی تحیری

عضو افتخاری
کاربر علمی و تخصصی
عضو انجمن 220ولت
کاربر VIP الماس
عضویت
25 February 2016
ارسال ها
605
لایک ها
1,025
محل سکونت
تهران تهران پارس
آفرین...
خیلی فکر جالب و عالی بود...
نه واقعا این مدار کاربردی و عالیست
البته برای ماشین هایی که سیستم برق کامپیوتری ندارند .
فقط یک سوال دیگه
تصویر رله یا مدل رله خاصی مد نظرتون هست که به ما معرفی کنید ؟
با سلام :
خیر تصویری ندارم، روی خودرو نصب و در محل شده است زاویه دید خوبی برای گرفتن عکس وجود ندارد.
1- این رله که به غلط در فروشگاه لوازم برقی و یا یدکی خودرو با نام آفتومات چراغ نیسانی فروخته می شود. ( دو رله در داخل خود دارد.
یا شما می توانید از دو رله 12 ولت با حد اقل آمپر کنتاکت 10 بطور مجزا استفاده کنید.
2- این مدار قابل استفاده در تمام خودرو های کاربوراتوری و انژکتوری با و بدون ای سی یو ( کامپیوتر) قابل استفاده می باشد. من خودم این رله را روی 206 تیپ 5 که هم از سامانه مولتی پلکس و ای سی یو ( کامپیوتر) دارد به مدت 5 سال است که بدون کوچک ترین مشکلی دارد کار می کند.
 

علی تحیری

عضو افتخاری
کاربر علمی و تخصصی
عضو انجمن 220ولت
کاربر VIP الماس
عضویت
25 February 2016
ارسال ها
605
لایک ها
1,025
محل سکونت
تهران تهران پارس
ممنون آقای تحیری از مطلب خوبتون فقط چرا فیوز 20 آمپر مگه مدار چقد جریان میکشه؟
با سلام :
مقدار دقیق هر فیوز را، باید با اندازه گیری دقیق جریان یا توان مصرفی کل لامپ ها محاسبه و تعین نمود. اما با توجه به این که به خاطر این مشکل اکثر لامپ های جلو حتی تا 90 وات و 100 وات مشاهده می شود و در خودروی 206 هنگامی که از نور پائین به نور بالا می روید، هم لامپ های نور پائین و هم لامپ های نور بالا با هم وهمزمان روشن می شود، یعنی 360 وات که حد اقل یک فیوز 30 آمپری در سر برق مثبت باید قرار داد. 30 = 12 ÷ 360
که در این فرمول :
360 = توان 4 عدد لامپ 90 وات
12 = ولتاژ نامی برق باتری خودرو
30 = حداکثر جریان مصرفی در ولتاژ نامی 12 ولت باتری می باشد.
 

مهران چمنی

مدیریت کل سایت
عضو کادر مدیریت
مدیریت کل انجمن ها
مدیریت کل فروشگاه
عضویت
21 October 2015
ارسال ها
841
لایک ها
804
محل سکونت
مشهد / شهر عشـــق
علی جان ما یک خودرو داریم وقتی چراغ جلوی اون رو روشن می کنیم ، نور ساعت ماشین کم می شود.
دلیلش چیست و چطوری مشکل برطرف کنیم ؟
لامپ های جلو 50وات هستن
با سرعت حدود 130کیلومتر بودم که باتری قبلش به دلیل نا مشخصی منفجر شد...
باتری هم تازه عوض کردیم ولی مشکل نور برطرف نشد .
 

علی تحیری

عضو افتخاری
کاربر علمی و تخصصی
عضو انجمن 220ولت
کاربر VIP الماس
عضویت
25 February 2016
ارسال ها
605
لایک ها
1,025
محل سکونت
تهران تهران پارس
با سلام:
البته نوع خودرو باید مشخص شود. در خودروی 206، هنگامی که شما حتی از لامپ های کوچک کناری چراغ جلو (زیر 5 وات) هم در روز استفاده کنید نور لامپ ساعت و پنل کم می شود. چون این جور طراحی شده، که در روز، نشان دهنده نور ساعت و پانل در هنگام روز پر نور تر دیده شوند. ( بعلت روشنایی هوا) اما در هنگام شب بعلت تاریکی هوا همان نور کم تر از 1/2 روز، بیش تر از مفدار روز نشان داده می شود.
برای اطمینان از سیم کشی خودرو، با یک ولت متر دیجیتال ولتاژ باتری خودور را در هنگام خاموش بودن اندازه گیری ( حدود 12 الی 12.5 ولت ) و با استارت زدن و روشن بودن خودرو این ولتاژ باید حدود 14 ولت باشد.
علت انفجار باتری جریان کشی بیش تراز حد ظرفیت آمپر شاعت باتری و یا شارژ بیش از حد بودن آن اتفاق می افتد. ( خرابی رگولاتور ولتاژ دینام)
 

مهران چمنی

مدیریت کل سایت
عضو کادر مدیریت
مدیریت کل انجمن ها
مدیریت کل فروشگاه
عضویت
21 October 2015
ارسال ها
841
لایک ها
804
محل سکونت
مشهد / شهر عشـــق
با سلام:
البته نوع خودرو باید مشخص شود. در خودروی 206، هنگامی که شما حتی از لامپ های کوچک کناری چراغ جلو (زیر 5 وات) هم در روز استفاده کنید نور لامپ ساعت و پنل کم می شود. چون این جور طراحی شده، که در روز، نشان دهنده نور ساعت و پانل در هنگام روز پر نور تر دیده شوند. ( بعلت روشنایی هوا) اما در هنگام شب بعلت تاریکی هوا همان نور کم تر از 1/2 روز، بیش تر از مفدار روز نشان داده می شود.
برای اطمینان از سیم کشی خودرو، با یک ولت متر دیجیتال ولتاژ باتری خودور را در هنگام خاموش بودن اندازه گیری ( حدود 12 الی 12.5 ولت ) و با استارت زدن و روشن بودن خودرو این ولتاژ باید حدود 14 ولت باشد.
علت انفجار باتری جریان کشی بیش تراز حد ظرفیت آمپر شاعت باتری و یا شارژ بیش از حد بودن آن اتفاق می افتد. ( خرابی رگولاتور ولتاژ دینام)
آها...بله درست می فرمایین
به احتمال زیاد سیستم خود ماشین اینطوری هست که در شب نور ساعت کم کند تا چشم ازیت نشود...

در مورد باتری هم موقع تعویض گفتند 1.5ولت دینام بیشتر برق میداده ،دینام باز کردن تعمیر کردن 40هزار تومن! !!
حالا هم نمیدونم...
فکر میکردم هنوز دینام یا باتری مشکل داره که با این مواردی که فرمودید معلوم شد که سیستم خود ماشین به این صورت است
خیلی اطلاعات خوبی راجب خودرو دارین .با تشکر
 

علی تحیری

عضو افتخاری
کاربر علمی و تخصصی
عضو انجمن 220ولت
کاربر VIP الماس
عضویت
25 February 2016
ارسال ها
605
لایک ها
1,025
محل سکونت
تهران تهران پارس
با سلام :
اگر تعمیر کار گفت که ولتاژ دینام 1.5 ولت بیش برق می داده، درست گفت، جون علت انفجار باتری هم همان بود. در اور شارژ گاز های بیش از حد هیدوژن در باتری جمع و بعلت گرمای زیاد سبب انهجار باتری شده است.
اگر در مورد باتری یا دینام شک دارید، ولتاژ باتری در هنگام خاموش بودن خودرو باید بین 12 الی 12.5 ولت وبا روشن شدن خودرو این ولتاژ باید حدود 14 ولت در دور موتور های مختلف با خاموش بودن تمام مصرف کننده های پر وات باشد.( چراغ های جلو، بخاری، کولر، سیستم صوتی و ...)
اگر جز این بود، دینام و باتری مشکل دارند.
 

ارسلان123@

کاربر عضو
عضو انجمن 220ولت
کاربر عادی
عضویت
2 November 2016
ارسال ها
1
لایک ها
0
سلام و خسته نباشید خدمت شما استاد عزیز

ببخشید من نقشه طراحی کیت تقویت چراغ خدرو رو میخاستم که داخل این صفحه موضوعش بود، اما عکس کیت رو زده، ((تصویر یافت نشد)) ، خاستم بدونم که چطور میشه عکس از نقشه کیت رو پیدا کنم، به خدا پای ابروم در میان، اگه میتونید کمکم کنید، جران داره این که میگم پای ابر در میان
ممنونم از سایت خوبتان
 

علی تحیری

عضو افتخاری
کاربر علمی و تخصصی
عضو انجمن 220ولت
کاربر VIP الماس
عضویت
25 February 2016
ارسال ها
605
لایک ها
1,025
محل سکونت
تهران تهران پارس
سلام و خسته نباشید خدمت شما استاد عزیز

ببخشید من نقشه طراحی کیت تقویت چراغ خودرو را می خواستم که داخل این صفحه موضوعش بود، اما عکس کیت رو زده، ((تصویر یافت نشد)) ، خواستم بدونم که چطور میشه عکس از نقشه کیت رو پیدا کنم، به خدا پای ابروم در میان، اگه میتونید کمکم کنید، جران داره این که میگم پای ابر در میان
ممنونم از سایت خوبتان
با سلام :
کاربر تازه وارد، ورود شما را به این سایت خوش آمد می گویم. این هم نقشه مدار. رله بکار رفته از نوع رله نیسانی بوده که دو عدد رله داخل یک قوطی یا یک پکیچ قرار دارد و در اکثر لوازم یدکی ها یافت می شود. کلیه قطعات بکار رفته در متن نقشه مشخص شده سوالی بود در خدمتم.

LIGHT BEAM.PNG
 

علی تحیری

عضو افتخاری
کاربر علمی و تخصصی
عضو انجمن 220ولت
کاربر VIP الماس
عضویت
25 February 2016
ارسال ها
605
لایک ها
1,025
محل سکونت
تهران تهران پارس

علی تحیری

عضو افتخاری
کاربر علمی و تخصصی
عضو انجمن 220ولت
کاربر VIP الماس
عضویت
25 February 2016
ارسال ها
605
لایک ها
1,025
محل سکونت
تهران تهران پارس
با سلام :
نقشه استفاده از رله برای تقویت شدت روشنایی چراغ های جلوی خودرو.
با سلام :
علت پیدا نشدن بعضی عکس ها در این سایت، بخاطر استفاده از کاربران از آپلود سنتر های متفرقه می باشد که باعث این مشکلات در گذشته بوده است، لذا با توجه به این که این سایت خود از آپلود سنتر اختصاصی با ماندگاری زیاد را دارد و با راهنمایی مدیریت کل این سایت، جناب آقای مهندس چمنی به بنده و دیگر کاربران، بعد از آن همیشه، تصاویر را در آپلود سنتر این سایت قرار می دهم.
 

onnima

کاربر عضو
عضو انجمن 220ولت
کاربر عادی
عضویت
16 January 2017
ارسال ها
15
لایک ها
5
باسلام،مهندس برای تقویت چراغ ها، رله باید چندکنتاکت وچندآمپرباشه؟دوبل باشه یاتک؟ممنون
 

onnima

کاربر عضو
عضو انجمن 220ولت
کاربر عادی
عضویت
16 January 2017
ارسال ها
15
لایک ها
5
نیازبه استفاده ازدیودهرزگرد میباشدیانه؟دیودهرزگردی که موازی بارله هااستفاده میکنن مشخصاتشولطفابگید.ممنون
 

علی تحیری

عضو افتخاری
کاربر علمی و تخصصی
عضو انجمن 220ولت
کاربر VIP الماس
عضویت
25 February 2016
ارسال ها
605
لایک ها
1,025
محل سکونت
تهران تهران پارس
باسلام،مهندس برای تقویت چراغ ها، رله باید چندکنتاکت وچندآمپرباشه؟دوبل باشه یاتک؟ممنون
با سلام:
رله ها باید 2 عدد باشند یا بصورت 2 عدد رله داخل یک پکچ ( بهتر است) یا دو رله جدا گانه. از نظر آمپر حد اقل با کنتاکت 10 آمپر اما برای لامپ های قوی تر 15 الی 20 آمپر. حد اکثر کنتاکت ها 2 عد برای هر رله کافیست ( یک کنتاکت پل و یک کنتاکت N.O یا در حالت عادی باز). لازم به ذکر است در سر راه برق مثبت یک فیوز متناسب با مصرف برق قرار دهید. ( حدود 20 آمپر)
 

علی تحیری

عضو افتخاری
کاربر علمی و تخصصی
عضو انجمن 220ولت
کاربر VIP الماس
عضویت
25 February 2016
ارسال ها
605
لایک ها
1,025
محل سکونت
تهران تهران پارس
نیازبه استفاده ازدیودهرزگرد میباشدیانه؟دیودهرزگردی که موازی بارله هااستفاده میکنن مشخصاتشولطفابگید.ممنون
با سلام:
چون این مدار برق را بطور مستقیم، از طریق کلید به کویل رله ها می رساند نیازی نیست. دیود های هرزه گرد زمانی بکار برده می شوند، که یک رله از طریق ترانزیستور، آی سی راه اندازی شود.
 

onnima

کاربر عضو
عضو انجمن 220ولت
کاربر عادی
عضویت
16 January 2017
ارسال ها
15
لایک ها
5
باسلام:مهندس تومداری که رله باترانزیستور روشن وخاموش میشودبرای گذاشتن دیودهرزه گرد چه نوع دیودی راپیشنهادمیکنید،مشخصات فنیشوبفرماییدکه خریداری کنیم.ممنون