1. کاربر مهمان ، ورود شما را به انجمن های علمی و تخصصی گروه های برق و رایانه 220ولت خیر مقدم می گوییم. جهت ارسال پاسخ یا سوال در انجمن ،نیازی به ثبت نام ندارید . اما در صورتی که این سایت مورد توجه و رضایت شما قرار گرفته است ،لطفا با عضویت در سایت ،به جمع ما بپیوندید . لازم به ذکر است عضویت ساده و راحت است و در کمتراز30 ثانیه قابل انجام می باشد .همچنین امکان ثبت نام سریعتر با اکانت اینستاگرام شما فراهم شده است .
    بستن اطلاعیه

آموزشی نقشه استفاده از رله برای تقویت شدت روشنایی چراغ های جلوی خودرو.

شروع موضوع توسط علی تحیری ‏27 مارس 2016 در انجمن برق خودرو

  1. علی تحیری

    علی تحیری ***** کاربر علمی و تخصصی عضو انجمن 220ولت

    ارسال ها:
    450
    تشکرهای دریافتی:
    795
    امتیاز دستاورد:
    93
    تحصیلات:
    کارشناس الکترونیک از کشور آمریکا
    محل سکونت:
    تهران تهران پارس
    با سلام :
    نقشه استفاده از رله برای تقویت شدت روشنایی چراغ های جلوی خودرو.

    LIGHT BEAM.PNG
     
    آخرین ویرایش: ‏2 فوریه 2017
    MehranChamani و محمدعلی از این پست تشکر کرده اند.
    آخرین موضوعات در انجمن :
    بارگذاری...
  2. MehranChamani

    MehranChamani مدیریت کل سایت عضو کادر مدیریت مدیریت کل انجمن ها مدیریت کل فروشگاه

    ارسال ها:
    631
    تشکرهای دریافتی:
    645
    امتیاز دستاورد:
    93
    تحصیلات:
    مهندسی تکنولوژی الکترونیک
    محل سکونت:
    مشهد / شهر عشـــق
    سلام علی جان
    مرسی بابت مداری که نقششو گذاشتی.
    فقط امکانش هست بیشتر توضیح بدی؟
    منظورم اینه که چرا تقویت لامپ های جلوی ماشین ؟!
     
  3. علی تحیری

    علی تحیری ***** کاربر علمی و تخصصی عضو انجمن 220ولت

    ارسال ها:
    450
    تشکرهای دریافتی:
    795
    امتیاز دستاورد:
    93
    تحصیلات:
    کارشناس الکترونیک از کشور آمریکا
    محل سکونت:
    تهران تهران پارس
    با سلام خدمت جنابعالی:
    با توجه به این که لامپ های جلوی خودرو ( نور بالا و پائین) بعلت جریان کشی زیاد ( کم ترین جریان مصرفی هر لامپ در نور پائین 45 وات و نور بالا 55 وات فقط در هر طرف) که می شود 110 وات برای نور بالا و 90 وات برای لامپ های دو طرف نورپائین، افت زیادی از میسر کلید، که اکثرا از دسته راهنما یا کلید های اطراف داشبورد عبور و به سر لامپ ها می رود، باعث افت ولتاژ در مسیر سیم ها و ولتاژ کم تر از نامی ولتاژ لامپ ها، سبب روشن شدن لامپ با نور غیر طبیعی کم تر می شود. اما با استفاده از رله در نزدیکی محل باتری و رساندن برق در یک مسیر کوتاه تر از این افت ولتاژ ناخواسته جلوگیری و لامپ های جلو در هنگام رانندگی در شب با نور مناسب تری روسن می شوند. برای وصل کردن مدار، شما با ید سیمی را که مربوط به نور پائین و بالا بوده و از سمت اتاق به سمت چراغ های جلو می رود را قطع و به یکی از سیم پیچ های رله طبق نقشه مدار وصل کنید. بین مسیر برق 12 ولت از سر باتری به این مدار حتما از یک فیوز حداقل 20 آمپری استفاده شود. سوال دیگری بود در خدمتم.
     
    dimooss از این پست تشکر کرده است.
  4. MehranChamani

    MehranChamani مدیریت کل سایت عضو کادر مدیریت مدیریت کل انجمن ها مدیریت کل فروشگاه

    ارسال ها:
    631
    تشکرهای دریافتی:
    645
    امتیاز دستاورد:
    93
    تحصیلات:
    مهندسی تکنولوژی الکترونیک
    محل سکونت:
    مشهد / شهر عشـــق
    آفرین...
    خیلی فکر جالب و عالی بود...
    نه واقعا این مدار کاربردی و عالیست
    البته برای ماشین هایی که سیستم برق کامپیوتری ندارند .
    فقط یک سوال دیگه
    تصویر رله یا مدل رله خاصی مد نظرتون هست که به ما معرفی کنید ؟
     
  5. سیدمحمدرضا هاشمی آزاد

    سیدمحمدرضا هاشمی آزاد مدیریت تبلیغات سایت عضو کادر مدیریت مدیریت تبلیغات سایت متصدی کانال انجمن در آپارات کاربر VIP الماس

    ارسال ها:
    459
    تشکرهای دریافتی:
    277
    امتیاز دستاورد:
    63
    تحصیلات:
    کلاس یازدهم
    محل سکونت:
    شیراز شهر راز
    ممنون آقای تحیری از مطلب خوبتون فقط چرا فیوز 20 آمپر مگه مدار چقد جریان میکشه؟
     
  6. علی تحیری

    علی تحیری ***** کاربر علمی و تخصصی عضو انجمن 220ولت

    ارسال ها:
    450
    تشکرهای دریافتی:
    795
    امتیاز دستاورد:
    93
    تحصیلات:
    کارشناس الکترونیک از کشور آمریکا
    محل سکونت:
    تهران تهران پارس
    با سلام :
    خیر تصویری ندارم، روی خودرو نصب و در محل شده است زاویه دید خوبی برای گرفتن عکس وجود ندارد.
    1- این رله که به غلط در فروشگاه لوازم برقی و یا یدکی خودرو با نام آفتومات چراغ نیسانی فروخته می شود. ( دو رله در داخل خود دارد.
    یا شما می توانید از دو رله 12 ولت با حد اقل آمپر کنتاکت 10 بطور مجزا استفاده کنید.
    2- این مدار قابل استفاده در تمام خودرو های کاربوراتوری و انژکتوری با و بدون ای سی یو ( کامپیوتر) قابل استفاده می باشد. من خودم این رله را روی 206 تیپ 5 که هم از سامانه مولتی پلکس و ای سی یو ( کامپیوتر) دارد به مدت 5 سال است که بدون کوچک ترین مشکلی دارد کار می کند.
     
    MehranChamani از این پست تشکر کرده است.
  7. علی تحیری

    علی تحیری ***** کاربر علمی و تخصصی عضو انجمن 220ولت

    ارسال ها:
    450
    تشکرهای دریافتی:
    795
    امتیاز دستاورد:
    93
    تحصیلات:
    کارشناس الکترونیک از کشور آمریکا
    محل سکونت:
    تهران تهران پارس
    با سلام :
    مقدار دقیق هر فیوز را، باید با اندازه گیری دقیق جریان یا توان مصرفی کل لامپ ها محاسبه و تعین نمود. اما با توجه به این که به خاطر این مشکل اکثر لامپ های جلو حتی تا 90 وات و 100 وات مشاهده می شود و در خودروی 206 هنگامی که از نور پائین به نور بالا می روید، هم لامپ های نور پائین و هم لامپ های نور بالا با هم وهمزمان روشن می شود، یعنی 360 وات که حد اقل یک فیوز 30 آمپری در سر برق مثبت باید قرار داد. 30 = 12 ÷ 360
    که در این فرمول :
    360 = توان 4 عدد لامپ 90 وات
    12 = ولتاژ نامی برق باتری خودرو
    30 = حداکثر جریان مصرفی در ولتاژ نامی 12 ولت باتری می باشد.
     
    onnima و MehranChamani از این پست تشکر کرده اند.
  8. MehranChamani

    MehranChamani مدیریت کل سایت عضو کادر مدیریت مدیریت کل انجمن ها مدیریت کل فروشگاه

    ارسال ها:
    631
    تشکرهای دریافتی:
    645
    امتیاز دستاورد:
    93
    تحصیلات:
    مهندسی تکنولوژی الکترونیک
    محل سکونت:
    مشهد / شهر عشـــق
    علی جان ما یک خودرو داریم وقتی چراغ جلوی اون رو روشن می کنیم ، نور ساعت ماشین کم می شود.
    دلیلش چیست و چطوری مشکل برطرف کنیم ؟
    لامپ های جلو 50وات هستن
    با سرعت حدود 130کیلومتر بودم که باتری قبلش به دلیل نا مشخصی منفجر شد...
    باتری هم تازه عوض کردیم ولی مشکل نور برطرف نشد .
     
  9. علی تحیری

    علی تحیری ***** کاربر علمی و تخصصی عضو انجمن 220ولت

    ارسال ها:
    450
    تشکرهای دریافتی:
    795
    امتیاز دستاورد:
    93
    تحصیلات:
    کارشناس الکترونیک از کشور آمریکا
    محل سکونت:
    تهران تهران پارس
    با سلام:
    البته نوع خودرو باید مشخص شود. در خودروی 206، هنگامی که شما حتی از لامپ های کوچک کناری چراغ جلو (زیر 5 وات) هم در روز استفاده کنید نور لامپ ساعت و پنل کم می شود. چون این جور طراحی شده، که در روز، نشان دهنده نور ساعت و پانل در هنگام روز پر نور تر دیده شوند. ( بعلت روشنایی هوا) اما در هنگام شب بعلت تاریکی هوا همان نور کم تر از 1/2 روز، بیش تر از مفدار روز نشان داده می شود.
    برای اطمینان از سیم کشی خودرو، با یک ولت متر دیجیتال ولتاژ باتری خودور را در هنگام خاموش بودن اندازه گیری ( حدود 12 الی 12.5 ولت ) و با استارت زدن و روشن بودن خودرو این ولتاژ باید حدود 14 ولت باشد.
    علت انفجار باتری جریان کشی بیش تراز حد ظرفیت آمپر شاعت باتری و یا شارژ بیش از حد بودن آن اتفاق می افتد. ( خرابی رگولاتور ولتاژ دینام)
     
    onnima و MehranChamani از این پست تشکر کرده اند.
  10. MehranChamani

    MehranChamani مدیریت کل سایت عضو کادر مدیریت مدیریت کل انجمن ها مدیریت کل فروشگاه

    ارسال ها:
    631
    تشکرهای دریافتی:
    645
    امتیاز دستاورد:
    93
    تحصیلات:
    مهندسی تکنولوژی الکترونیک
    محل سکونت:
    مشهد / شهر عشـــق
    آها...بله درست می فرمایین
    به احتمال زیاد سیستم خود ماشین اینطوری هست که در شب نور ساعت کم کند تا چشم ازیت نشود...

    در مورد باتری هم موقع تعویض گفتند 1.5ولت دینام بیشتر برق میداده ،دینام باز کردن تعمیر کردن 40هزار تومن! !!
    حالا هم نمیدونم...
    فکر میکردم هنوز دینام یا باتری مشکل داره که با این مواردی که فرمودید معلوم شد که سیستم خود ماشین به این صورت است
    خیلی اطلاعات خوبی راجب خودرو دارین .با تشکر
     
  11. علی تحیری

    علی تحیری ***** کاربر علمی و تخصصی عضو انجمن 220ولت

    ارسال ها:
    450
    تشکرهای دریافتی:
    795
    امتیاز دستاورد:
    93
    تحصیلات:
    کارشناس الکترونیک از کشور آمریکا
    محل سکونت:
    تهران تهران پارس
    با سلام :
    اگر تعمیر کار گفت که ولتاژ دینام 1.5 ولت بیش برق می داده، درست گفت، جون علت انفجار باتری هم همان بود. در اور شارژ گاز های بیش از حد هیدوژن در باتری جمع و بعلت گرمای زیاد سبب انهجار باتری شده است.
    اگر در مورد باتری یا دینام شک دارید، ولتاژ باتری در هنگام خاموش بودن خودرو باید بین 12 الی 12.5 ولت وبا روشن شدن خودرو این ولتاژ باید حدود 14 ولت در دور موتور های مختلف با خاموش بودن تمام مصرف کننده های پر وات باشد.( چراغ های جلو، بخاری، کولر، سیستم صوتی و ...)
    اگر جز این بود، دینام و باتری مشکل دارند.
     
    onnima و MehranChamani از این پست تشکر کرده اند.
  12. ارسلان123@

    ارسلان123@ کاربر عضو کاربر عادی عضو انجمن 220ولت

    ارسال ها:
    1
    تشکرهای دریافتی:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    سلام و خسته نباشید خدمت شما استاد عزیز

    ببخشید من نقشه طراحی کیت تقویت چراغ خدرو رو میخاستم که داخل این صفحه موضوعش بود، اما عکس کیت رو زده، ((تصویر یافت نشد)) ، خاستم بدونم که چطور میشه عکس از نقشه کیت رو پیدا کنم، به خدا پای ابروم در میان، اگه میتونید کمکم کنید، جران داره این که میگم پای ابر در میان
    ممنونم از سایت خوبتان
     
  13. علی تحیری

    علی تحیری ***** کاربر علمی و تخصصی عضو انجمن 220ولت

    ارسال ها:
    450
    تشکرهای دریافتی:
    795
    امتیاز دستاورد:
    93
    تحصیلات:
    کارشناس الکترونیک از کشور آمریکا
    محل سکونت:
    تهران تهران پارس
    با سلام :
    کاربر تازه وارد، ورود شما را به این سایت خوش آمد می گویم. این هم نقشه مدار. رله بکار رفته از نوع رله نیسانی بوده که دو عدد رله داخل یک قوطی یا یک پکیچ قرار دارد و در اکثر لوازم یدکی ها یافت می شود. کلیه قطعات بکار رفته در متن نقشه مشخص شده سوالی بود در خدمتم.

    LIGHT BEAM.PNG
     
    onnima، سیدمحمدرضا هاشمی آزاد و MehranChamani از این ارسال تشکر کرده اند.
  14. علی تحیری

    علی تحیری ***** کاربر علمی و تخصصی عضو انجمن 220ولت

    ارسال ها:
    450
    تشکرهای دریافتی:
    795
    امتیاز دستاورد:
    93
    تحصیلات:
    کارشناس الکترونیک از کشور آمریکا
    محل سکونت:
    تهران تهران پارس
     
  15. علی تحیری

    علی تحیری ***** کاربر علمی و تخصصی عضو انجمن 220ولت

    ارسال ها:
    450
    تشکرهای دریافتی:
    795
    امتیاز دستاورد:
    93
    تحصیلات:
    کارشناس الکترونیک از کشور آمریکا
    محل سکونت:
    تهران تهران پارس
    با سلام :
    علت پیدا نشدن بعضی عکس ها در این سایت، بخاطر استفاده از کاربران از آپلود سنتر های متفرقه می باشد که باعث این مشکلات در گذشته بوده است، لذا با توجه به این که این سایت خود از آپلود سنتر اختصاصی با ماندگاری زیاد را دارد و با راهنمایی مدیریت کل این سایت، جناب آقای مهندس چمنی به بنده و دیگر کاربران، بعد از آن همیشه، تصاویر را در آپلود سنتر این سایت قرار می دهم.
     
    MehranChamani و MohammadReza245539 از این پست تشکر کرده اند.
  16. onnima

    onnima کاربر عضو کاربر عادی عضو انجمن 220ولت

    ارسال ها:
    15
    تشکرهای دریافتی:
    5
    امتیاز دستاورد:
    3
    باسلام،مهندس برای تقویت چراغ ها، رله باید چندکنتاکت وچندآمپرباشه؟دوبل باشه یاتک؟ممنون
     
  17. onnima

    onnima کاربر عضو کاربر عادی عضو انجمن 220ولت

    ارسال ها:
    15
    تشکرهای دریافتی:
    5
    امتیاز دستاورد:
    3
    نیازبه استفاده ازدیودهرزگرد میباشدیانه؟دیودهرزگردی که موازی بارله هااستفاده میکنن مشخصاتشولطفابگید.ممنون
     
  18. علی تحیری

    علی تحیری ***** کاربر علمی و تخصصی عضو انجمن 220ولت

    ارسال ها:
    450
    تشکرهای دریافتی:
    795
    امتیاز دستاورد:
    93
    تحصیلات:
    کارشناس الکترونیک از کشور آمریکا
    محل سکونت:
    تهران تهران پارس
    با سلام:
    رله ها باید 2 عدد باشند یا بصورت 2 عدد رله داخل یک پکچ ( بهتر است) یا دو رله جدا گانه. از نظر آمپر حد اقل با کنتاکت 10 آمپر اما برای لامپ های قوی تر 15 الی 20 آمپر. حد اکثر کنتاکت ها 2 عد برای هر رله کافیست ( یک کنتاکت پل و یک کنتاکت N.O یا در حالت عادی باز). لازم به ذکر است در سر راه برق مثبت یک فیوز متناسب با مصرف برق قرار دهید. ( حدود 20 آمپر)
     
    onnima از این پست تشکر کرده است.
  19. علی تحیری

    علی تحیری ***** کاربر علمی و تخصصی عضو انجمن 220ولت

    ارسال ها:
    450
    تشکرهای دریافتی:
    795
    امتیاز دستاورد:
    93
    تحصیلات:
    کارشناس الکترونیک از کشور آمریکا
    محل سکونت:
    تهران تهران پارس
    با سلام:
    چون این مدار برق را بطور مستقیم، از طریق کلید به کویل رله ها می رساند نیازی نیست. دیود های هرزه گرد زمانی بکار برده می شوند، که یک رله از طریق ترانزیستور، آی سی راه اندازی شود.
     
    onnima از این پست تشکر کرده است.
  20. onnima

    onnima کاربر عضو کاربر عادی عضو انجمن 220ولت

    ارسال ها:
    15
    تشکرهای دریافتی:
    5
    امتیاز دستاورد:
    3
    باسلام:مهندس تومداری که رله باترانزیستور روشن وخاموش میشودبرای گذاشتن دیودهرزه گرد چه نوع دیودی راپیشنهادمیکنید،مشخصات فنیشوبفرماییدکه خریداری کنیم.ممنون
     
بارگذاری...
لیست موضوعات مشابه - نقشه استفاده از
  1. علی تحیری
    پاسخ ها:
    5
    نمایش ها:
    822
  2. محمدعلی
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    343
  3. محمدعلی
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    345
  4. محمدعلی
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    639
  5. محمدعلی
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    297

این بخش را به اشتراک بگذارید :