1. کاربر مهمان ، ورود شما را به انجمن های علمی و تخصصی گروه های برق و رایانه 220ولت خیر مقدم می گوییم. جهت ارسال پاسخ یا سوال در انجمن ،نیازی به ثبت نام ندارید . اما در صورتی که این سایت مورد توجه و رضایت شما قرار گرفته است ،لطفا با عضویت در سایت ،به جمع ما بپیوندید . لازم به ذکر است عضویت ساده و راحت است و در کمتراز30 ثانیه قابل انجام می باشد .همچنین امکان ثبت نام سریعتر با اکانت اینستاگرام شما فراهم شده است .
    بستن اطلاعیه

آموزشی آموزش روشهای تجزیه و تحلیل وب سایت برای سئو و سرچ طبیعی گوگل

شروع موضوع توسط darkoob ‏5 فوریه 2018 در انجمن مباحث و علوم اینترنت

  1. darkoob

    darkoob کاربر عضو کاربر عادی عضو انجمن 220ولت

    ارسال ها:
    2
    تشکرهای دریافتی:
    1
    امتیاز دستاورد:
    1
    تجزیه و تحلیل صفحه فرود
    صفحات فرود سیگنالهای خوبی برای تحلیل ترافیک سرچ طبیعی هستند چونکه هر صفحه فرود حول یک کلیدواژه یا کالا ساخته شده. بنابراین معمولا موضوع اصلی صفحه با کلماتی که افراد در اثر سرچ اونها به صفحه هدایت شده اند همخوانی داره.
    شما هم میتونید ببینید سرچ چه عبارتهایی میتونه کاربر رو به کدوم صفحات فرود سایتتون برسونه (اول باید وارد اکانت آنالتیکس تون بشید). این گزارش نشونتون میده که کدوم صفحات فرود از سرچ طبیعی گوگل ترافیک میگیرند و عملکرد این ترافیک چطوریه. شما میتونید این گزارش رو با توجه به نیازهای خودتون تغییر بدید.
    تو این گزارش نمودار over-time گرایشات ترافیک طبیعی گوگل رو بر حسب طیف داده های فعال سایت شما نشون میده. مثلا اگه شما در بهینه سازی سایتتون فعال بوده باشید باید این نمودار در طول زمان حالت صعودی و افزایشی رو نشون بده.
    جدولی هم که تو گزارش می بینید تمام صفحات فرودی رو که از سرچ طبیعی گوگل ترافیک میگیرند نشون میده. این معیارها تو این جدول سنجیده میشن: فعالیتهایی که کاربرها در صفحه انجام میدن (session )، نرخ خروج (bounce rate )، متوسط زمان حضور هر کاربر در صفحه (Avg. time on page )، متوسط دوره زمانی که کاربر به هر فعالیت اختصاص میده (Avg. session duration )، درصد فعالیت های جدید ( %new sessions )، هدف نرخ تبدیل به مشتری (goal conversion rate )، برگشت سرمایه (revenue ) و ارزش هر فعالیت (per session value ). این معیارها به شما در تخمین کیفیت ترافیک سرچ طبیعی گوگل هر صفحه فرود وب سایتتون کمک میکنند. به خصوص معیار هدف نرخ تبدیل کاربر به مشتری، برگشت سرمایه و ارزش هر فعالیت خیلی میتونه در افزایش کیفیت ترافیکی که وارد میشه کمک کننده باشه و برای کسب و کارتون مفیده. این گزارش کلا برای جذب ترافیک و درگیر کردن مخاطب چیز خیلی خوبیه و در عین حال برای اینکه بتونید ترافیک ورودی به سایتتونو تبدیل به خریدار و سود بکنید یه امر ضروریه.
    اگه تو این مورد نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، پیشنهاد میکنم دو مقاله زیر از دارکوب رو هم بخونید:
    [paste:font size="5"]ایده پردازی برای تولید محتوا
    اکثر تحلیل هایی که تا الآن در موردشون صحبت کردیم بر عملکرد کارهایی که دارید انجام میدید تمرکز داشتند. یکی از روشهای تعریف کلیدواژه های مناسب برای سئو اینه که یک کمپین اکتشافی راه بندازید. این کارو باید با استفاده از گوگل ادوردز انجام بدید. من این ایده ها رو براتون دارم:

    • از گزارش adwords > keywords استفاده کنید و ببینید کدوم کلیدواژه ها منجر به تبدیل کاربر به مشتری میشن و برای برگشت سرمایه دارند.
    • کلیدواژه های پولی (کلیدواژه هایی که براشون تبلیغ کردید) رو دسته بندی کنید (مثلا بر اساس مناطق جغرافیایی، زبان، برای هر محصول و برای هر نوع مشتری) و عملکرد هر دسته رو بسنجید و دلیل خوب بودن یا بد بودن عملکرد هر دسته رو تحلیل کنید.
    • ارتباط کلیدواژه های مختلف رو با انواع متفاوت تبدیل کاربر به مشتریهای مختلف (ثبت نام از طریق ایمیل های تبلیغاتی، افزودن به سبد خرید، دانلودها) بررسی کنید.
    • از قیف های تبدیل به مشتری چند کانالی برای تحلیل دسته های کلیدواژه ها استفاده کنید.
    تجزیه و تحلیل جستجوی داخلی سایت
    همونطور که میتونید یه دسته برای ترافیک طبیعی گوگل درست کنید و صفحات فرودشو پیدا کنید، میتونید یه دسته هم برای سرچ داخلی سایتتون درست کنید و ببینید کاربرها چه کلیدواژه هایی رو سرچ میکنند. اینطوری میتونید ببینید کاربرهایی که یه عبارتی رو گوگل کردند و وارد سایت شما شدند، بعد از خوندن مطالب سایتتون حالا دنبال چی میگردند. معمولا عبارتهایی که تو سایت سرچ میشن مرتبط با عبارتهای گوگل شده هستند.
    از لینک گزارشی که در بالای صفحه دادم وارد قسمت behavior و بعد هم site search بشید. در اینجا عبارتهایی رو می بینید که کاربرهایی که با سرچ عبارتی در گوگل وارد سایتنون شدند استفاده کرده اند. میتونید از همین عبارتها برای بهتر کردن مطالب قبلی و یا تولید محتوای جدید ایده بگیرید.
    تو همین گزارش میتونید یه دسته دیگه هم برای پیدا کردن صفحات فرود هر یک از کلیدواژه های سرچ داخلی وب سایتون اضافه کنید. یه استفاده دیگه اینه که متوجه میشید، اگه کاربر برای سرچ داخلی سایت در جهت اصلاح اونچه که دنبال میگشته استفاده کنه یعنی از صفحه فرود مناسبی وارد سایت نشده.


    تجزیه و تحلیل صفحه فرود
    صفحات فرود سیگنالهای خوبی برای تحلیل ترافیک سرچ طبیعی هستند چونکه هر صفحه فرود حول یک کلیدواژه یا کالا ساخته شده. بنابراین معمولا موضوع اصلی صفحه با کلماتی که افراد در اثر سرچ اونها به صفحه هدایت شده اند همخوانی داره.
    شما هم میتونید ببینید سرچ چه عبارتهایی میتونه کاربر رو به کدوم صفحات فرود سایتتون برسونه. برای این کار این رو دانلود کنید (اول باید وارد اکانت آنالتیکس تون بشید). این گزارش نشونتون میده که کدوم صفحات فرود از سرچ طبیعی گوگل ترافیک میگیرند و عملکرد این ترافیک چطوریه. شما میتونید این گزارش رو با توجه به نیازهای خودتون تغییر بدید.
    تو این گزارش نمودار over-time گرایشات ترافیک طبیعی گوگل رو بر حسب طیف داده های فعال سایت شما نشون میده. مثلا اگه شما در بهینه سازی سایتتون فعال بوده باشید باید این نمودار در طول زمان حالت صعودی و افزایشی رو نشون بده.
    جدولی هم که تو گزارش می بینید تمام صفحات فرودی رو که از سرچ طبیعی گوگل ترافیک میگیرند نشون میده. این معیارها تو این جدول سنجیده میشن: فعالیتهایی که کاربرها در صفحه انجام میدن (session )، نرخ خروج (bounce rate )، متوسط زمان حضور هر کاربر در صفحه (Avg. time on page )، متوسط دوره زمانی که کاربر به هر فعالیت اختصاص میده (Avg. session duration )، درصد فعالیت های جدید ( %new sessions )، هدف نرخ تبدیل به مشتری (goal conversion rate )، برگشت سرمایه (revenue ) و ارزش هر فعالیت (per session value ). این معیارها به شما در تخمین کیفیت ترافیک سرچ طبیعی گوگل هر صفحه فرود وب سایتتون کمک میکنند. به خصوص معیار هدف نرخ تبدیل کاربر به مشتری، برگشت سرمایه و ارزش هر فعالیت خیلی میتونه در افزایش کیفیت ترافیکی که وارد میشه کمک کننده باشه و برای کسب و کارتون مفیده. این گزارش کلا برای جذب ترافیک و درگیر کردن مخاطب چیز خیلی خوبیه و در عین حال برای اینکه بتونید ترافیک ورودی به سایتتونو تبدیل به خریدار و سود بکنید یه امر ضروریه.
    اگه تو این مورد نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، پیشنهاد میکنم دو مقاله زیر از دارکوب رو هم بخونید:


    [paste:font size="5"]ایده پردازی برای تولید محتوا

    اکثر تحلیل هایی که تا الآن در موردشون صحبت کردیم بر عملکرد کارهایی که دارید انجام میدید تمرکز داشتند. یکی از روشهای تعریف کلیدواژه های مناسب برای سئو اینه که یک کمپین اکتشافی راه بندازید. این کارو باید با استفاده از گوگل ادوردز انجام بدید. من این ایده ها رو براتون دارم:

    • از گزارش adwords > keywords استفاده کنید و ببینید کدوم کلیدواژه ها منجر به تبدیل کاربر به مشتری میشن و برای برگشت سرمایه دارند.
    • کلیدواژه های پولی (کلیدواژه هایی که براشون تبلیغ کردید) رو دسته بندی کنید (مثلا بر اساس مناطق جغرافیایی، زبان، برای هر محصول و برای هر نوع مشتری) و عملکرد هر دسته رو بسنجید و دلیل خوب بودن یا بد بودن عملکرد هر دسته رو تحلیل کنید.
    • ارتباط کلیدواژه های مختلف رو با انواع متفاوت تبدیل کاربر به مشتریهای مختلف (ثبت نام از طریق ایمیل های تبلیغاتی، افزودن به سبد خرید، دانلودها) بررسی کنید.
    • از قیف های تبدیل به مشتری چند کانالی برای تحلیل دسته های کلیدواژه ها استفاده کنید.
    تجزیه و تحلیل جستجوی داخلی سایت
    همونطور که میتونید یه دسته برای ترافیک طبیعی گوگل درست کنید و صفحات فرودشو پیدا کنید، میتونید یه دسته هم برای سرچ داخلی سایتتون درست کنید و ببینید کاربرها چه کلیدواژه هایی رو سرچ میکنند. اینطوری میتونید ببینید کاربرهایی که یه عبارتی رو گوگل کردند و وارد سایت شما شدند، بعد از خوندن مطالب سایتتون حالا دنبال چی میگردند. معمولا عبارتهایی که تو سایت سرچ میشن مرتبط با عبارتهای گوگل شده هستند.
    از لینک گزارشی که در بالای صفحه دادم وارد قسمت behavior و بعد هم site search بشید. در اینجا عبارتهایی رو می بینید که کاربرهایی که با سرچ عبارتی در گوگل وارد سایتنون شدند استفاده کرده اند. میتونید از همین عبارتها برای بهتر کردن مطالب قبلی و یا تولید محتوای جدید ایده بگیرید.
    تو همین گزارش میتونید یه دسته دیگه هم برای پیدا کردن صفحات فرود هر یک از کلیدواژه های سرچ داخلی وب سایتون اضافه کنید. یه استفاده دیگه اینه که متوجه میشید، اگه کاربر برای سرچ داخلی سایت در جهت اصلاح اونچه که دنبال میگشته استفاده کنه یعنی از صفحه فرود مناسبی وارد سایت نشده.

    آموزش روشهای تجزیه و تحلیل وب سایت برای سئو و سرچ طبیعی گوگل با دارکوب

     
    آخرین ویرایش: ‏6 فوریه 2018
    بارگذاری...
بارگذاری...

4کاربر در مجموع از این موضوع بازدید داشته اند

این بخش را به اشتراک بگذارید :