1. کاربر مهمان ، ورود شما را به انجمن های علمی و تخصصی گروه های برق و رایانه 220ولت خیر مقدم می گوییم. جهت ارسال پاسخ یا سوال در انجمن ،نیازی به ثبت نام ندارید . اما در صورتی که این سایت مورد توجه و رضایت شما قرار گرفته است ،لطفا با عضویت در سایت ،به جمع ما بپیوندید . لازم به ذکر است عضویت ساده و راحت است و در کمتراز30 ثانیه قابل انجام می باشد .همچنین امکان ثبت نام سریعتر با اکانت اینستاگرام شما فراهم شده است .
    بستن اطلاعیه

اسپیدکنترل موتورهای DC

شروع موضوع توسط behzadgarrett ‏1 می 2018 در انجمن رباتیک ،مکاترونیک وهوش مصنوعی

  1. behzadgarrett

    behzadgarrett کاربر عضو کاربر عادی عضو انجمن 220ولت

    ارسال ها:
    31
    تشکرهای دریافتی:
    7
    امتیاز دستاورد:
    8
    با سلام و خداقوت خدمت مهندسین عزیز

    یه سوال فنی راجب اسپیدکنترلر های موتورهای براش و براشلس داشتم ، اینکه چجوری دور موتور با اسپیدکنترل بیشتر از وقتیه که بدون اسپید به باتری متصل هست ؟!!!

    شفافتر اگر بگم اینکه من یک ماشین مدل رادیوکنترل دارم که یک باتری 2سل و موتور براش دارد . وقتی موتور به اسپیدکنترل وصل هست دور بسیار بالایی داره ولی وقتی مستقیم به باتری وصل میکنم دور و گشتاور پایینی داره !
    مگرنه اینکه ماسفت های اسپیدکنترل ها تلفات دارند پس چجوری باعث افزایش ولتاژ یا جریان و دور موتور می شوند ؟؟؟
     
    بارگذاری...
  2. مهران چمنی

    مهران چمنی مدیریت کل سایت عضو کادر مدیریت مدیریت کل انجمن ها مدیریت کل فروشگاه

    ارسال ها:
    761
    تشکرهای دریافتی:
    795
    امتیاز دستاورد:
    93
    تحصیلات:
    مهندسی تکنولوژی الکترونیک
    محل سکونت:
    مشهد / شهر عشـــق
    سلام
    تفاوت اصلی موتور های dc با موتور های براشلس همین است !
    موتور های براشلس دارای تعداد حلقه های سیمپیچ بیشتری هستند و دارای چند سیم جهت راه اندازی هستند
    در صورتی که کیت های کنترل سرعت به اونها متصل و مچ گردد ، انرژی تلف شده در خود موتور کمتر می شود و انرژی به درستی بین حلقه های سیمپیچ موتور تقسیم می گردد که باعث افزایش سرعت و حتی قدرت موتور می گردد
     
    behzadgarrett از این پست تشکر کرده است.
  3. behzadgarrett

    behzadgarrett کاربر عضو کاربر عادی عضو انجمن 220ولت

    ارسال ها:
    31
    تشکرهای دریافتی:
    7
    امتیاز دستاورد:
    8

    بله ولی منظور بنده این نبود !!

    ببینید ، اسپید کنترل چه براشلس چه براش از چندتا ماسفت تشکیل شده (4-6) ... خب ماسفت ها هم دارای مقاومت داخلی ناچیزی هستن و این باعث اتلاف ولت و جریان داخل اسپیدها میشه . یعنی وقتی موتور رو مستقیم به باتری وصل میکنیم باید دورش بیشتر از وقتی باشه که به اسپید وصله ، در حالیکه دقیییقا برعکسه !!!

    منظور منم موتورهای براش هستش نه براشلس ! . وقتی موتور مستقیم به باتری وصل میکنم دورش کمتر از وقتیه که به اسپیدکنترل وصله !! انگار اسپید، جریان بیشتری به موتور تزریق میکنه !

    میخام بدونم چجوری این اتفاق میوفته ؟؟؟ چجوری دور موتور با اسپید بیشتر از اتصال مستقیم به باتری هست ؟؟؟ (موتور براش)
     
بارگذاری...