• کاربر مهمان ،حجم مصرفی اینترت و دانلود شما از این انجمن به صورت نیم بها محاسبه می گردد. جهت ارسال پاسخ یا سوال در انجمن ،نیازی به ثبت نام ندارید . در صورتی که این سایت مورد توجه و رضایت شما قرار گرفته است ،لطفا با عضویت در سایت ،به جمع ما بپیوندید .
منتظر افتتاح فروشگاه اینترنتی جدید ما باشید . فروشگاه AZAX به زودی افتتاح خواهد شد .

اسپیدکنترل موتورهای DC

در مجموع 0 کاربر از این موضوع بازدید داشته است دیدن جزئیات

هم اکنون 1 نفر شامل 0عضو و 1مهمان در حال مشاهده این موضوع است

behzadgarrett

کاربر عضو
عضو انجمن 220ولت
کاربر عادی
عضویت
11 June 2017
ارسال ها
31
لایک ها
7
با سلام و خداقوت خدمت مهندسین عزیز

یه سوال فنی راجب اسپیدکنترلر های موتورهای براش و براشلس داشتم ، اینکه چجوری دور موتور با اسپیدکنترل بیشتر از وقتیه که بدون اسپید به باتری متصل هست ؟!!!

شفافتر اگر بگم اینکه من یک ماشین مدل رادیوکنترل دارم که یک باتری 2سل و موتور براش دارد . وقتی موتور به اسپیدکنترل وصل هست دور بسیار بالایی داره ولی وقتی مستقیم به باتری وصل میکنم دور و گشتاور پایینی داره !
مگرنه اینکه ماسفت های اسپیدکنترل ها تلفات دارند پس چجوری باعث افزایش ولتاژ یا جریان و دور موتور می شوند ؟؟؟
 

مهران چمنی

مدیریت کل سایت
عضو کادر مدیریت
مدیریت کل انجمن ها
مدیریت کل فروشگاه
عضویت
21 October 2015
ارسال ها
841
لایک ها
804
محل سکونت
مشهد / شهر عشـــق
سلام
تفاوت اصلی موتور های dc با موتور های براشلس همین است !
موتور های براشلس دارای تعداد حلقه های سیمپیچ بیشتری هستند و دارای چند سیم جهت راه اندازی هستند
در صورتی که کیت های کنترل سرعت به اونها متصل و مچ گردد ، انرژی تلف شده در خود موتور کمتر می شود و انرژی به درستی بین حلقه های سیمپیچ موتور تقسیم می گردد که باعث افزایش سرعت و حتی قدرت موتور می گردد
 

behzadgarrett

کاربر عضو
عضو انجمن 220ولت
کاربر عادی
عضویت
11 June 2017
ارسال ها
31
لایک ها
7
سلام
تفاوت اصلی موتور های dc با موتور های براشلس همین است !
موتور های براشلس دارای تعداد حلقه های سیمپیچ بیشتری هستند و دارای چند سیم جهت راه اندازی هستند
در صورتی که کیت های کنترل سرعت به اونها متصل و مچ گردد ، انرژی تلف شده در خود موتور کمتر می شود و انرژی به درستی بین حلقه های سیمپیچ موتور تقسیم می گردد که باعث افزایش سرعت و حتی قدرت موتور می گردد

بله ولی منظور بنده این نبود !!

ببینید ، اسپید کنترل چه براشلس چه براش از چندتا ماسفت تشکیل شده (4-6) ... خب ماسفت ها هم دارای مقاومت داخلی ناچیزی هستن و این باعث اتلاف ولت و جریان داخل اسپیدها میشه . یعنی وقتی موتور رو مستقیم به باتری وصل میکنیم باید دورش بیشتر از وقتی باشه که به اسپید وصله ، در حالیکه دقیییقا برعکسه !!!

منظور منم موتورهای براش هستش نه براشلس ! . وقتی موتور مستقیم به باتری وصل میکنم دورش کمتر از وقتیه که به اسپیدکنترل وصله !! انگار اسپید، جریان بیشتری به موتور تزریق میکنه !

میخام بدونم چجوری این اتفاق میوفته ؟؟؟ چجوری دور موتور با اسپید بیشتر از اتصال مستقیم به باتری هست ؟؟؟ (موتور براش)